|
Vyučující
|
-
Pavelka Jiří, prof. PhDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Mediální systém. 2. Specifika české mediální krajiny. 3. Mediální legislativa ČR. 4. Tiskový zákon. 5. Vysílací zákon. 6. Média veřejné služby. 7. Zpravodajské agentury. 8. Mediální trh, vlastnictví médií v ČR. 9. Zpravodajské a publicistické žánry a jejich využití v MK. 10. Formáty vysílacích médií. Hudební a filmové žánry a jejich využití v MK. 11. Úvod do mediálního plánování, základní pojmy I. 12. Úvod do mediálního plánování, základní pojmy II. 13. Shrnutí a zpětná vazba ke kurzu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 87 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní znalosti o sociálních vědách. |
| Základní znalosti o sociálních vědách. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost mediálního systému |
| znalost mediálního systému |
| znalost informací o mediálních trzích |
| znalost informací o mediálních trzích |
| znalost formátů médií |
| znalost formátů médií |
| znalost mediálních žánrů |
| znalost mediálních žánrů |
| znalost zdrojů informací o mediálním prostředí |
| znalost zdrojů informací o mediálním prostředí |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zařadit konkrétní médium do systému |
| zařadit konkrétní médium do systému |
| vysvětlit změny na mediálních trzích |
| vysvětlit změny na mediálních trzích |
| posoudit specifika formátů médií |
| posoudit specifika formátů médií |
| analyzovat typické projevy mediálních žánrů |
| analyzovat typické projevy mediálních žánrů |
| shromáždit analytické informace o mediálních trzích |
| shromáždit analytické informace o mediálních trzích |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
FORETOVÁ, Petra. Labyrintem (teorie) hypertextu: mediální a textuální aspekty nelineárních textů. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2021. ISBN 978-80-244-6044-4.
-
CHARVÁT, Martin. Jussi Parikka: od archeologie ke geologii médií. Praha: NAMU, 2022. ISBN 978-80-7331-576-4.
-
Jakubowicz, Karol. Nová ekologie médií: konvergence a mediomorfóza. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-38-5.
-
MCCOMBS, Maxwell E. a VALENZUELA, Sebastián. Setting the agenda: the news media and public opinion. Cambridge: Polity, 2021. ISBN 978-1-5095-3579-8.
-
McQuail, Denis. Žurnalistika a společnost. Praha: UK, Karolinum, 2016. ISBN 9788024630939.
-
SCHNEIDEROVÁ, Soňa; HOLANOVÁ, Radka; JANOVEC, Ladislav a ŠMEJKALOVÁ, Martina. Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovu v českém jazyce: (na příkladu případových studií). Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2021. ISBN 978-80-7603-276-7.
-
Váňa, Daniel; Horký, Petr. Úvod do praxe mediální komunikace. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE., 2017. ISBN 9788024521909.
|