Vyučující
|
-
Vorlová Růžena, Ing. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do problematiky, základní pojmy. 2. Komunikační proces, modely fungování mkt komunikace, corporate identity, logo. 3. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (televize). 4. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (rozhlas). 5. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (tisk a časopisy). 6. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (OOH). 7. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (internet). 8. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (mobily, ostatní). 9. Plán mediální kampaně (struktura, obsah, vztah k marketingovému a komunikačnímu plánu), mediální a implementační plán. 10. Načasování a efektivita plánu mediální kampaně i jednotlivých mediálních kanálů. 11. Vzor seminární práce. 12. Reklamní agentury. 13. Legislativa: Zákon o regulaci reklamy a zákony souvisejících s reklamou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 28 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat |
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat |
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií |
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií |
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií |
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií |
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit |
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit |
zná základní právní mantinely reklamy v ČR |
zná základní právní mantinely reklamy v ČR |
Odborné dovednosti |
---|
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt |
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt |
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony) |
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony) |
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet |
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet |
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu |
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu |
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií |
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Přednášení |
Přednášení |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Nácvik pohybových a pracovních dovedností |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Esej |
Esej |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
Legislativa: Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy (v aktuálním znění), Autorský zákon, Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákon o ČT, Zákon o Českém rozhlase, Tiskový zákon.
-
Marketing na Facebooku ? Newsfeed. Online, 2023.
-
MediaGuru. Online, 2023.
-
Mediář. Online, 2023.
-
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
-
KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
-
KŘEČEK, Jan; NEČAS, Vlastimil; VODOCHODSKÝ, Ivan a MIESSLER, Jan. Vyváženost ve vysílání. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3477-9.
-
MCCOMBS, Maxwell E. a VALENZUELA, Sebastián. Setting the agenda: the news media and public opinion. Cambridge: Polity, 2021. ISBN 978-1-5095-3579-8.
-
Vorlová, Růžena. Marketingové komunikace. Zlín, 2014. ISBN 978-80-7454-374-6.
-
Vorlová, Růžena. Reklama. UTB ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-374-6.
|