|
Vyučující
|
-
Harantová Lenka, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Pokrytá témata: Marketing a marketingový mix Význam a tvorba ceny v módním průmyslu Psychologie vnímání slev a podpory prodeje v oblasti fashion Základní marketingové analýzy a segmentace zákazníků v oblasti fashion Komunikační mix a jeho specifika pro daný trh Základní pojmy a specifikace módního průmyslu Fashion management
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Základní orientace v oblasti Fashion Design. |
| Základní orientace v oblasti Fashion Design. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| - Definovat Fashion Marketing |
| - Definovat Fashion Marketing |
| - Vysvětlit psychologii slev v oblasti fashion |
| - Vysvětlit psychologii slev v oblasti fashion |
| - Vysvětlit specifika segmentace zákazníků v oblasti fashion business |
| - Vysvětlit specifika segmentace zákazníků v oblasti fashion business |
| - Definovat pojmy: slow fashion, fast fashion, ultra fast fashion a vysvětlit rozdíly |
| - Definovat pojmy: slow fashion, fast fashion, ultra fast fashion a vysvětlit rozdíly |
| - Vyjmenovat specifické nástroje komunikačního mixu v oblasti módy |
| - Vyjmenovat specifické nástroje komunikačního mixu v oblasti módy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| - Navrhnout nástroje komunikačního mixu pro konkrétní fashion brand |
| - Navrhnout nástroje komunikačního mixu pro konkrétní fashion brand |
| - Identifikovat cílovou skupinu a vytvořit personu |
| - Identifikovat cílovou skupinu a vytvořit personu |
| - Sestavit SWOT analýzu vlastní značky |
| - Sestavit SWOT analýzu vlastní značky |
| - Rozpoznat rozdíly v psychologii slev haute couture a fast fashion |
| - Rozpoznat rozdíly v psychologii slev haute couture a fast fashion |
| - Identifikovat hlavní úskalí tvorby ceny |
| - Identifikovat hlavní úskalí tvorby ceny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Systematické pozorování studenta |
| Systematické pozorování studenta |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
BICKLE, Marianne. Fashion Marketing. Bloomsbury Academic Fairchild, 2010. ISBN 9781563677380.
-
BURNS, Leslie Davis a Kathy K. MULLET. The business of fashion: designing, manufacturing, and marketing. Sixth edition. New York: Fairchild books, 2020. ISBN 978-1-5013-6100-5.
-
HAUNEROVÁ Klára et al. Fashion management. Praha, 2019. ISBN 978-80-271-2113-7.
-
KOUMBIS, Dimitri. An introduction to fashion retailing: from managing to merchandising. Second edition. London: Bloomsbury visual arts, 2021. ISBN 978-1-350-09827-5.
-
WOLFE, Mary Gorgen. Fashion Marketing & Merchandising. Fifth edition. Tinley Park, IL: The Goodheart-Willcox Company, 2019. ISBN 978-1-63563-145-6.
|