|
Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Podstata, historie, současnost, význam a typologie marketingového výzkumu. 2.-3. Proces přípravy marketingového výzkumu - brief, tvorba designu výzkumu (plánu). 4. Metody a techniky sběru dat, nové trendy v oblasti marketingového výzkumu. 5.- 6. Pozorování - jeho specifika, typy, použití. 7.-8. Projektivní techniky - imaginace, personifikace, koláže, buble testy atd. - jejich využití v marketingové praxi. 9.-10. Dotazování v kvalitativním výzkumu - sestavení scénáře; individuální rozhovor a focus group - jejich specifika, použití. 11.-13. Dotazování v kvantitativním výzkumu - výběr techniky, pravidla pro konstrukci dotazníku, typy a formulace otázek.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 28 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 33 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
| Význam marketingového výzkumu v marketingovém rozhodování |
| Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
| Proces (jednotlivé fáze) marketingového výzkumu - od briefu po pretest |
| nespecifikováno |
| nespecifikováno |
| Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
| Podstata kvalitativního výzkumu - kdy a jak použít rozhovor |
| Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
| Podstata kvantitativního výzkumu - kdy a jak použít dotazník |
| Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
| Pozorování - typy, etnografie, mystery shopping - specifika využití |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
| Specifikovat brief (zadání) pro marketingový výzkum |
| Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
| Vybrat vhodnou metodu šetření - rozhodnout, zda bude třeba kvanti- nebo kvalitativní šetření či kombinace |
| Vytvořit dotazník |
| Vytvořit dotazník |
| Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
| Formulovat scénář pro kvalitativní šetření |
| Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
| Využít projektivní techniky (koláž, asociace, personifikace atd.) v marketingovém výzkumu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
BURNS, Alvin C. a VEECK, Ann. Marketing research. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31804-2.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ, J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
FORET, Miroslav a MELAS, Dávid. Marketingový výzkum v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-1723-9.
-
HENDL, Jan a REMR, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
KOZEL, Roman; MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024735276.
-
MCDANIEL, Carl a GATES, Roger H. Marketing research. Hoboken, NJ: Wiley, 2018. ISBN 978-1-119-58649-4.
-
TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: Postupy, metody, trendy. Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3535-6.
|