Předmět: Marketing 2

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Marketing 2
Kód předmětu KUMK/MARK2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocourek Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Shromažďováni informací a marketingový výzkum. 2. Monitorování a analýza marketingového prostředí. 3. Tvorba hodnoty vnímané zákazníkem - rozvoj spotřebitelských zážitků. 4. Spotřební a B2B trhy. 5. Trhový segmenty, segmentace spotřebitele. 6. Trhová pozice značky. 7. Budování značky. 8. Analýza produktového portfolia a stanovení výrobkové strategie, digitální produkty. 9. Řízeni služeb, marketingový mix služeb a digitální marketing. 10. Tvorba cenových strategií, nové aspekty tvorby ceny v digitálním prostředí. 11. Tvorba distribučních strategií - online a off-line, multikanálový marketing. 12. Úvod do integrované marketingové komunikace - nové trendy v komunikaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Týmová práce
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 50 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Znalost problematiky ceny
Znalost problematiky ceny
Znalost problematiky distribuce
Znalost problematiky distribuce
Znalost problematiky služeb
Znalost problematiky služeb
Znalost problematiky maloobchodu a velkoobchodu
Znalost problematiky maloobchodu a velkoobchodu
Znalost analýzy portfolia
Znalost analýzy portfolia
Znalost segmentace trhu
Znalost segmentace trhu
Odborné dovednosti
pracovat s elasticitou ceny
pracovat s elasticitou ceny
definovat distribuční cesty
definovat distribuční cesty
identifikovat rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem
identifikovat rozdíly mezi maloobchodem a velkoobchodem
rozumět analýze portfolia
rozumět analýze portfolia
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Týmová práce
Týmová práce
Analýza textu
Analýza textu
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Odborné dovednosti
Analýza textu
Analýza textu
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • CZINKOTA, Michael R.; KOTABE, Masaaki; VRONTIS, Demetris a SHAMS, S.M. Riad. Marketing management: past, present and future. Cham: Springer, 2021. ISBN 978-3-030-66915-7.
  • Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary a OPRESNIK, Marc Oliver. Principles of marketing. Harlow: Pearson, 2021. ISBN 978-1-292-34113-2.
  • PISTELAK, Petr. Zvyšte obrat a zisk firmy: metodou Profitbooster. Praha: Petr Pištělák, 2018. ISBN 9788027038428.
  • SHEEHAN, Brian. Marketing management. Lausanne: AVA Publishing, 2018. ISBN 9781350057913.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr