Předmět: Marketing 1

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Marketing 1
Kód předmětu KUMK/MARK1
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kocourek Josef, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Historické předpoklady marketingu. 2. Vývojové etapy marketingu. 3. Obecná charakteristika a význam marketingu. 4. Marketingové prostředí organizací. 5. Marketingový informační systém organizací. 6. Formy marketingového výzkumu. 7. Marketingové řízení organizací. 8. Význam strategického marketingu. 9. Chování kupujících na spotřebitelském trhu. 10. Chování kupujících na obchodním, průmyslovém a státním trhu. 11. Charakteristika "4P" marketingu (produkt, cena, distribuce, propagace). 12. Charakteristika a význam produktu. 13. Životní cyklus produktu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Projekce (statická, dynamická), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 39 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 31 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování.
Předpokládají se základní znalosti historického vývoje společnosti. Pro pochopení základů marketingu je předpoklad orientace v ekonomických a v sociálních vědách. Důraz je kladen na kultivovanost jazykového vyjadřování.
Výsledky učení
Marketingové prostředí firmy
Marketingové prostředí firmy
Marketingový informační systém
Marketingový informační systém
Spotřebitelské chování
Spotřebitelské chování
Marketingový mix
Marketingový mix
Produkt
Produkt
Odborné dovednosti
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingové prostředí firmy
definovat marketingový informační systém
definovat marketingový informační systém
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
identifikovat spotřebitelské chování zákazníka
definovat marketingový mix
definovat marketingový mix
definovat produkt
definovat produkt
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Projekce (statická, dynamická)
Projekce (statická, dynamická)
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Přednášení
Přednášení
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Přednášení
Přednášení
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část)
Analýza seminární práce
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • CZINKOTA, Michael R.; KOTABE, Masaaki; VRONTIS, Demetris a SHAMS, S.M. Riad. Marketing management: past, present and future. Cham: Springer, 2021. ISBN 978-3-030-66915-7.
  • Jaroslav Světlík. Marketing: cesta k trhu. 4. upravené vydání.. Praha: VŠPP, 2018. ISBN 978-80-86847-81-8.
  • Karlíček, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5.
  • KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary a OPRESNIK, Marc Oliver. Principles of marketing. Harlow: Pearson, 2021. ISBN 978-1-292-34113-2.
  • PISTELAK, Petr. Zvyšte obrat a zisk firmy: metodou Profitbooster. Praha: Petr Pištělák, 2018. ISBN 9788027038428.
  • SHEEHAN, Brian. Marketing management. Lausanne: AVA Publishing, 2018. ISBN 9781350057913.
  • Solomon, Michael R. etc. Marketing: real people, real decisions. Harlow: Pearson,, 2019. ISBN 9781292227191.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr