Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Management - úvod do problematiky. 2. Osobnost manažera. 3. Manažerské funkce, role a kritické faktory úspěchu. 4. Plánování. 5. Organizování. 6. Rozhodování. 7. Řízení spolupracovníků. 8. Kontrola. 9. Strategický management. 10. Sociální zodpovědnost podniku. 11. Teritoriální školy managementu. 12. Vývoj manažerského myšlení. 13. Aktuální trendy v managementu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 34 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
definovat manažerské funkce a role |
definovat manažerské funkce a role |
popsat předpoklady pro manažerskou práci |
popsat předpoklady pro manažerskou práci |
vysvětlit problematiku manažerského plánování |
vysvětlit problematiku manažerského plánování |
vysvětlit podstatu motivace lidí |
vysvětlit podstatu motivace lidí |
objasnit problematiku manažerské kontroly |
objasnit problematiku manažerské kontroly |
Odborné dovednosti |
---|
sestavit organizační plán |
sestavit organizační plán |
vysvětlit prolínání pilířů manažerské práce |
vysvětlit prolínání pilířů manažerské práce |
vysvětlit problematiku self managementu |
vysvětlit problematiku self managementu |
nastavit motivační programy pro členy týmu |
nastavit motivační programy pro členy týmu |
naplánovat způsob manažerské kontroly |
naplánovat způsob manažerské kontroly |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Didaktický test |
Didaktický test |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
Bělohlávek, František. 25 tipů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha : Grada, 2016. ISBN 9788024758725.
-
BLAŽEK, Ladislav. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024744292.
-
Kotabe, M., Helsen, K. Global marketing management. Hoboken, NJ : Wiley. 2023.
-
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
Veber, Jaromír. Management inovací. Praha: Management Press, 2016. ISBN 9788072614233.
-
WILLIAMSON, Graham. Identity Management: A Business Perspective. 2017. ISBN 9781583474990.
-
ZLÁMAL, Jaroslav; BAČÍK, Petr a BELLOVÁ, Jana. Management: základy managementu. Prostějov: Computer Media, 2020. ISBN 978-80-7402-421-4.
-
Žáček, Vladimír. Management: teorie, zásady, praxe. Praha, 2014. ISBN 978-80-01-05594-6.
|