Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kvantitativní a kvalitativní výzkum v marketingu a marketingové komunikaci. 2. Design kvalitativního marketingového výzkumu. 3. Zadání výzkumu, komunikace mezi zadavatelem a výzkumníkem. 4. Základní a výběrový soubor. 5. Reprezentativnost výběrového souboru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 6. Role výzkumníka v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 7. Proces kvalitativního výzkumu. 8. Metody a techniky kvalitativního výzkumu ve společenských vědách. 9. Výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné předpoklady. 10. Tvorba scénáře pro individuální rozhovory a focus group. 11. Sběr dat. 12. Kódování a vyhodnocení kvalitativních dat. 13. Interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
Znalost principu kódování kvalitativních dat |
Znalost principu kódování kvalitativních dat |
Znalost zásad interpretace dat |
Znalost zásad interpretace dat |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
Kódovat kvalitativní data |
Kódovat kvalitativní data |
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Cvičení na počítači |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
BAZELEY, Patricia. Qualitative data analysis: practical strategies. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2021. ISBN 978-1-5264-0476-3.
-
BELK, Russell W. Qualitative consumer research. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144910.
-
CRESWELL, John W. a CRESWELL David J. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sixth edition. Los Angeles: SAGE, 2023. ISBN 978-1-0718-7063-1.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
HENDL, J., REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál,, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
RAVITCH, Sharon M. a CARL, Nicole Mittenfelner. Qualitative research: bridging the conceptual, theoretical, and methodological. Second edition. Los Angeles: SAGE, 2021. ISBN 978-1-5443-3381-6.
-
SILVERMAN, David. Interpreting qualitative data. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-6724-9.
-
Tracy, Sarah J. Qualitative research methods: collecting evidence, crafting analysis, communicating impact. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-39078-7.
|