Předmět: Strategické řízení značky

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Strategické řízení značky
Kód předmětu KUMK/KSTRZ
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Krčil Lukáš
Obsah předmětu
1. Definice a rozdíl mezi značkou a vizuální identitou. 2. Značková identita a její role v marketingu. 3. Poslání a cíle značky. 4. Analýza konkurenčního prostředí a segmentace trhu. 5. Vytváření značkové strategie a plánování. 6. Implementace značkové strategie a řízení značky. 7. Měření a hodnocení efektivity značkové strategie. 8. Globální a lokální značkové strategie. 9. Management značky a spolupráce s externími partnery. 10. Krize značek a jejich řešení. 11. Inovace a rozvoj značky. 12. Loajalita zákazníků. 13. Ethické a sociální aspekty brand marketingu.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Domácí příprava na výuku - 80 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Výsledky učení
znalost principů a metod budování značky
znalost principů a metod budování značky
znalost strategických značkových přístupů
znalost strategických značkových přístupů
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost komponent značky
znalost komponent značky
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
Odborné dovednosti
vytvořit zadání pro tvorbu značky
vytvořit zadání pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
prezentovat design značky klientovi
prezentovat design značky klientovi
měřit image značky
měřit image značky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Zpracování prezentace
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • CAMILLERI, Mark Anthony. Strategic corporate communication in the digital age. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712645.
  • CJ, Jason. Designing your brand: crafted for brand communicators. Singapore: SYL + JAS Pte, 2021. ISBN 9798709553613.
  • ELLIOTT, Richard H.; PERCY, Larry a PERVAN, Simon. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2018. ISBN 9780198797807.
  • HEDING, Tilde; KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens. Brand management: mastering research, theory and practice. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-17257-2.
  • Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016. ISBN 9780500518960.
  • KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Harlow: Pearson, 2013. ISBN 9780273779414.
  • KITCHEN, Philip J. Integrated marketing communications: a global brand-driven approach. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. ISBN 978-3-030-76415-9.
  • Neumeier, Marty. The brand flip: why customers now run companies - and howu to profit from it: a whiteboard overview. San Francisco, 2016. ISBN 9780134172811.
  • Olins, Wally. Brand new: nová podoba značek. Praha: Slovart, 2016. ISBN 9788075290472.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr