|
Vyučující
|
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita - teoretické základy. 3. Kreativita u vybraných osobností reklamy - poznání historických souvislostí. 4. Základní oblasti a druhy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita - součást aktivit přípravy reklamní kampaně. 7. Rozvíjení kreativity - pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MK (strach atď.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 65 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| popsat teoretické základy kreativity a originality |
| popsat teoretické základy kreativity a originality |
| definovat základní oblasti a druhy kreativity |
| definovat základní oblasti a druhy kreativity |
| definovat bariéry a mýty kreativity |
| definovat bariéry a mýty kreativity |
| popsat fáze hledání nápadu a řešení problému |
| popsat fáze hledání nápadu a řešení problému |
| vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity |
| vysvětlit způsoby rozvíjení kreativity |
| Odborné dovednosti |
|---|
| identifikovat základní oblasti a druhy kreativity |
| identifikovat základní oblasti a druhy kreativity |
| využívat kreativní metody a techniky v praxi |
| využívat kreativní metody a techniky v praxi |
| analyzovat a vyhodnotit zadaný problém |
| analyzovat a vyhodnotit zadaný problém |
| navrhnout kreativní řešení problému |
| navrhnout kreativní řešení problému |
| aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně |
| aplikovat kreativitu v procesu vlastního návrhu komunikační kampaně |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Zpracování prezentace |
| Zpracování prezentace |
|
Doporučená literatura
|
-
ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
-
BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
-
HEAGARTY, J. Heagarty o kreativitě. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7529-035-9.
-
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy II. Pôsobenie príbehu v tlačených a tlačových propagačných prostriedkoch. Reklama 19 Zborník štúdií pre otázky teórie a histórie reklamy a public relations, 2020. ISBN 978-80-223-4801-0.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy III. Postavenie príbehu v televíznej reklame. Bratislava. Univerzita Komenského v Bratislave, 2021. ISBN 978-80-223-5154-6.
-
HORŇÁK, Pavel. Príbeh ako nástroj reklamy. Príbeh a jeho miesto v krátkych textových útvaroch. 2019. ISBN 978-80-223-4800-3.
-
HORŇÁK, Pavel. Quo vadis advertisement?: Positives and negatives o current ad. Strategic innovative marketing. Switzerland: Springer Nature. Springer International Publishing AG, 2019.
-
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
-
LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
-
PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
-
Young, Miles. Ogilvy v reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Vašut, 2018. ISBN 9788025621592.
-
Žák, Petr. Kreativita a její rozvoj. Brno. Motiv Press, 2017. ISBN 9788087981238.
|