Vyučující
|
-
Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Reklamní kreativní strategie. 2. Reklamní sdělení a jeho podstata. 3. Reklamní apely. 4. Formáty reklamy. 5. Informační obsah reklamy. 6. Způsob realizace reklamy. 7. Rada pro reklamu. 8. Kodex reklamy. 9. Role reklamy v procesu budování značky. 10. Sociální reklama. 11. Stereotypy v reklamě. 12. Reklamní klišé. 13. Boření mýtů v reklamě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 53 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1. |
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost problematiky z předmětu UMK/REKL 1 Reklama 1. |
Výsledky učení |
---|
Student se orientuje v procesu plánování reklamy, má znalosti o reklamních cílech, budování značky, kreativním obsahu reklamy. Dokážeme analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student se orientuje v procesu plánování reklamy, má znalosti o reklamních cílech, budování značky, kreativním obsahu reklamy. Dokážeme analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student se orientuje v samoregulačních opatřeních upravujících reklamu v ČR. |
Student se orientuje v procesu plánování reklamy. |
Student se orientuje v procesu plánování reklamy. |
Student se orientuje v samoregulačních opatřeních upravujících reklamu v ČR. |
Student se orientuje v právních opatřeních regulujících oblast reklamy v ČR. |
Student se orientuje v právních opatřeních regulujících oblast reklamy v ČR. |
Student má znalosti reklamních cílů, chápe jejich kategorizaci, dokáže uvést konkrétní příklady. |
Student má znalosti reklamních cílů, chápe jejich kategorizaci, dokáže uvést konkrétní příklady. |
Student rozumí procesu budování značky. |
Student získá přehled o etické problematice a řešených kauzách na poli české i zahraniční reklamy. |
Student získá přehled o etické problematice a řešených kauzách na poli české i zahraniční reklamy. |
Student rozumí procesu budování značky. |
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student zná teoretický rámec používání reklamních stereotypů. |
Student zná teoretický rámec používání reklamních stereotypů. |
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student dokáže definovat podstatu a základní části sociální reklamy. |
Student dokáže definovat podstatu a základní části sociální reklamy. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dokáže identifikovat eticky problematickou reklamní kampaň. |
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student dokáže analyzovat reklamní sdělení a pochopit jeho podstatu. |
Student dokáže identifikovat eticky problematickou reklamní kampaň. |
Student dokáže sestavit zadání pro reklamní agenturu formou briefu. |
Student dokáže aplikovat znalost Zákona o reklamě. |
Student dokáže sestavit zadání pro reklamní agenturu formou briefu. |
Student dokáže aplikovat znalost Zákona o reklamě. |
Student dokáže využít poradní instituce v ČR pro posouzení problematické reklamní kampaně. |
Student dokáže využít poradní instituce v ČR pro posouzení problematické reklamní kampaně. |
Student zná časový harmonogram činností v reklamní agentuře a dokáže adekvátně rozplánovat práci na zakázce. |
Student zná časový harmonogram činností v reklamní agentuře a dokáže adekvátně rozplánovat práci na zakázce. |
Student dokáže posoudit reklamní komunikát s ohledem na platnou legislativu v ČR. |
Student dokáže posoudit reklamní komunikát s ohledem na platnou legislativu v ČR. |
Student rozezná použitý stereotyp v reklamě a dokáže ho klasifikovat. |
Student rozezná použitý stereotyp v reklamě a dokáže ho klasifikovat. |
Student dokáže rozhodnout o vhodnosti reklamního komunikátu s ohledem na etické zvyklosti v ČR. |
Student dokáže rozhodnout o vhodnosti reklamního komunikátu s ohledem na etické zvyklosti v ČR. |
Student dokáže identifikovat formu sociální reklamy. |
Student dokáže identifikovat formu sociální reklamy. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Přednášení |
Hodnotící metody |
---|
Analýza seminární práce |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
BELCH, George E. a BELCH, Michael A. Advertising and promotion: an integrated marketing communications perspective. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2021. ISBN 978-1-260-57099-1.
-
Clow, Kenneth, E., Baack, D. Relama, propagace a marketingová komunikace. Computer press Praha, 2008. ISBN 978-80-251-1769-9.
-
HAVLÍKOVÁ, Petra a KVASNICOVÁ, Jana (ed.). Sexistická reklama. Brno: Nesehnutí, 2020. ISBN 9788087217658.
-
Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: Verbum, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
-
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín: VeRBum, 2018. ISBN 978-80-87500-94-1.
-
MOGAJI, Emmanuel. Introduction to advertising: understanding and managing the advertising process. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-44199-9.
-
Pricken, Mario. Creative advertising : ideas and techniques from the world's best campaigns. New ed., rev. and updated. New York : Thames & Hudson, 2008. ISBN 978-0-500-28733-0.
-
Salem, Lionel. Reklamní slogany: nejlepší světové slogany a příběhy stojící za jejich vznikem. 2013. ISBN 978-80-265-0064-3.
-
SHIMP, Terence A a J ANDREWS. Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. Mason, OH, 2013. ISBN 978-1-111-58021-6.
-
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.
|