Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Reklamní modely, analýza reklamního komunikátu. 2. Definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci. 3. Možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (vnímání, pozornost)) v marketingové komunikaci. 4. Možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (učení, paměť) v marketingové komunikaci. 5. Možnosti uplatnění informacích o fungování emocí a motivace v marketingové komunikaci. 6. Psychologie barev a její využití v marketingové komunikaci. 7. Struktura osobnosti a její využití v marketingové komunikaci. 8. Persuaze, manipulace a etika v marketingové komunikaci. 9. Rozhodovací procesy, kognitivní zkratky. 10. Nudging, koncept behaviorální ekonomie, jeho využití v marketingové komunikaci. 11. Psychologické aspekty komunikačního procesu. 12. Využití psychologie při tvorbě jednotlivých prostředků marketingové komunikace. 13. Využití psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 50 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Mít přehled o modelech analýzy reklam |
Mít přehled o modelech analýzy reklam |
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Znalost forem persuasivního konání |
Znalost forem persuasivního konání |
Znalost nudge/pošťuchování |
Znalost nudge/pošťuchování |
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
Odborné dovednosti |
---|
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Doporučená literatura
|
-
CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu. Manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil, 2012. ISBN 9788087270325.
-
FENNIS, Bob M. a STROEBE, Wolfgang. The psychology of advertising. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-34639-3.
-
KAHNEMAN, Daniel; SIBONY, Olivier a SUNSTEIN, Cass R. Šum. O chybách v lidském úsudku. Brno: Jan Melvil, 2021. ISBN 978805551481.
-
KRISHNA, Aradhna. Customer sense: how the 5 senses influence buying behavior. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9780230341739.
-
LEVIN, John. Dark psychology: complete guide how to read and influence people, secret methods of persuasion, mind control, covert manipulation and NLP. USA: John Levin, 2020. ISBN 979-8614414047.
-
MATSUMOTO, David Ricky a JUANG, Linda P. Culture and psychology. Australia: Cengage Learning, 2017. ISBN 9781305648951.
-
MORIARTY, Sandra; MITCHELL, Nancy a WELLS, William. Advertising & IMC: Principles & Practice. Boston: Pearson, 2015. ISBN 978-0133506884.
-
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective.. 2013. ISBN 9780273773221.
-
SANAK-KOSMOWSKA, Katarzyna a TILBURY, Jasper. Evaluating social media marketing: social proof and online buyer behaviour. Abingdon, Oxon: Routled, 2022. ISBN 9781003128052.
-
SCOTT, MEERMAN, David. The New Rules of Marketing & PR How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 2017. ISBN 978-1119362418.
-
STEVER, Gayle; GILES, David, J.; COHEN, David a MYERS, Mary E. Understanding media psychology. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-51897-4.
-
THALER, R. H. Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. PRaha, 2017. ISBN 978-80-257-2121-6.
-
Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.
-
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2023. ISBN 978-80-271-3654-4.
-
WHEELER, Alina. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Entire Branding Team. Hoboken, NJ: Wiley, 2018. ISBN 978-1118980828.
-
Zelinka, Stanislav. Psychologie a marketingové komunikace. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2015. ISBN 9788074545290.
|