Předmět: Podpora prodeje

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Podpora prodeje
Kód předmětu KUMK/KPODP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-2. Úvod a základní představení marketingové komunikace v místě prodeje. 3. Smyslový marketing jako nástroj komunikace v místě prodeje. 4.-5. Impulzívní nakupování a kontext marketingové komunikace v místě prodeje. 6. Úvod do shopper marketingu. 7. Digitalní komunikace v místě prodeje. 8.-9. Shopper marketing ? strategie, exekuce a vyhodnocení. 10. Principy vzniku, exekuce a implementace komunikačních nástrojů v místě prodeje I. 11. Brief a technologické souvislosti, role designu, trendy a inovace v marketingové komunikaci v místě prodeje. 12.-13. Principy vzniku, exekuce a implementace komunikačních nástrojů v místě prodeje II., vyhodnocení efektivity, debrief seminární práce, závěr.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Praktické procvičování, Týmová práce, Individuální práce studentů
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 50 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 65 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje
vysvětlit základní pojmy z oblasti podpory prodeje
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje
popsat jednotlivé oblasti podpory prodeje
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit
vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými typy aktivit
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje
popsat možnosti měření efektivity podpory prodeje
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje
vysvětlit trendy v oblasti podpory prodeje
Odborné dovednosti
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu
vybrat vhodný způsob podpory prodeje vzhledem k typu produktu
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně
naplánovat podporu prodeje jako součást širší kampaně
naplánovat kampaň metodou podpory prodeje
naplánovat kampaň metodou podpory prodeje
naplánovat způsoby měření efektivity podpory prodeje
naplánovat způsoby měření efektivity podpory prodeje
analyzovat existující kampaně podpory prodeje
analyzovat existující kampaně podpory prodeje
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Týmová práce
Týmová práce
Hodnotící metody
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Známkou
Ústní zkouška
Ústní zkouška
Známkou
Doporučená literatura
  • Crandall, Richard E.; Crandall, William; Chen, C. Charlie. Principles of supply chain management. CRC Press, Taylor & Francis Group, 2015. ISBN 9781482212020.
  • Donnellan, John. Merchandise buying and management. New York: Fairchild Books, 2014. ISBN 9781609014902.
  • Fernie, John; Sparks, Leigh. Logistic and retail management emerging issues and new challenges in the retail supply chain. London: KoganPage, 2019. ISBN 9780749481605.
  • KUSÁ, Alena. Retail Marketing Communication and the Consumer Behaviour of Selected Generations Ed. 1.. Online, 2022.
  • RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
  • Roggeveen, Anne L.; Nordfält, Jens; Grewal, Dhruv. Shopper marketing and the role of in-store marketing. Bingley, U.K.: Emerald., 2014. ISBN 9781784410001.
  • SCHIFFMAN, Leon G. a WISENBLIT, Joseph. Consumer behavior: global edition. Harlow: Pearson Education, 2015. ISBN 9780273787136.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a MIKEŠ, Jiří. Reklama, jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2018. ISBN 9788024758657.
  • Vysekalová, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha : Grada, 2014. ISBN 9788024748436.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr