Předmět: Osobní prodej

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Osobní prodej
Kód předmětu KUMK/KOSPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1.-2. Osobní prodej, součást komunikačního mixu. Historie a vývoj. Organizace a sdružení osobního prodeje. 3.-4. Úloha prodejců, kompetence prodejce ? znalosti, dovednosti, schopnosti a vlastnosti. 5. Mystery Shopping; 6. Fáze obchodního jednání ? příprava. 7. Fáze obchodního jednání ? prodej. 8. Fáze obchodního jednání ? poprodejní péče o zákazníka. 9. Zvládání námitek. 10. Typy zákazníků. 11.-12. Manipulativní techniky v osobním prodeji. 13. Prodej po telefonu.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 70 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
charakterizovat osobní prodej a určit jeho výhody a nevýhody
charakterizovat osobní prodej a určit jeho výhody a nevýhody
popsat zásady osobního prodeje
popsat zásady osobního prodeje
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
charakterizovat jednotlivé fáze obchodního jednání
popsat základní rady pro vyjednávání
popsat základní rady pro vyjednávání
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
popsat nátlakové techniky v osobní prodeji a jak se jim bránit
Odborné dovednosti
připravit se na osobní prodej
připravit se na osobní prodej
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při osobním prodeji
rozpoznat typ zákazníka a přizpůsobit tomu svou komunikaci při osobním prodeji
aplikovat jednotlivé prodejní a vyjednávací techniky
aplikovat jednotlivé prodejní a vyjednávací techniky
vhodně reagovat na námitky zákazníka
vhodně reagovat na námitky zákazníka
sestavit scénář mystery shoppingu
sestavit scénář mystery shoppingu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Odborné dovednosti
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • ANDERSSON, S.; AWUAH G.B.; AAGERUP, U. a WICTOR, I. International Marketing Review. 2020.
  • Bělohlávek, František. 25 tipů lidí: jak s nimi jednat, jak je vést a motivovat. Praha : Grada, 2016. ISBN 9788024758725.
  • DAVIES, Melissa. Vyjednávání s respektem: umění budovat trvalá partnerství. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-3568-4.
  • Jemelka, Jiří. Prodej - dřina nebo hra. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4805-4.
  • LIMBECK, M. Velká kniha o prodeji: Nový hardselling - staňte se jedničkou na trhu. 2014. ISBN 978-80-247-4095-9.
  • Marshall, Perry S. Pravidla 80/20 v prodeji a marketingu: jak prodat co nejvíce s co nejmenším úsilím. Praha: Management Press, 2015. ISBN 9788072612864.
  • Parker, Michael. Není důležité, co říkáte, ale jak to říkáte!: Umění prodat se, když na tom opravdu záleží. Praha: Naše vojsko, 2016. ISBN 9788020616142.
  • PAŘÍK, Radim. Umění vyjednat cokoliv. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-2489-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr