Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Komunikace. 2.-3. Prezentační dovednosti. 4. Příprava prezentace. 5. Pomůcky. 6.-7. Sledování publika. 8.-10. Neverbální projevy při prezentaci. 11.-12. Rozbor vystoupení, kritická místa 13. Průběžné upevňování návyků v četných cvičeních.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Analýza prezentace
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 3 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Jmenovat tipy úspěšných řečníků k prezentování, které zaujmou pozornost publika. |
Jmenovat tipy úspěšných řečníků k prezentování, které zaujmou pozornost publika. |
Vyjmenovat doporučení k úspěšnému zvládnutí trémy při prezentování. |
Vyjmenovat doporučení k úspěšnému zvládnutí trémy při prezentování. |
Vyjmenovat, co hlasu prospívá a co hlasu škodí. |
Vyjmenovat, co hlasu prospívá a co hlasu škodí. |
Charakterizovat zásady tvorby vizuální podpory prezentace (např. v PowerPointu). |
Charakterizovat zásady tvorby vizuální podpory prezentace (např. v PowerPointu). |
Objasnit práci s různými typy mikrofonů a principy práce s hlasem během prezentování. |
Objasnit práci s různými typy mikrofonů a principy práce s hlasem během prezentování. |
Odborné dovednosti |
---|
Úspěšně zvládnout trému při prezentování. |
Úspěšně zvládnout trému při prezentování. |
Připravit a předvést profesionální prezentaci. |
Připravit a předvést profesionální prezentaci. |
Použít zdravě sebevědomý postoj a vhodnou neverbální komunikaci při prezentování. |
Použít zdravě sebevědomý postoj a vhodnou neverbální komunikaci při prezentování. |
Vhodně použít audio-vizuální pomůcky při prezentování. |
Vhodně použít audio-vizuální pomůcky při prezentování. |
Najít chyby v prezentování. |
Najít chyby v prezentování. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Sebereflexe |
Sebereflexe |
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
CIALDINI, Robert B. Nové zbraně vlivu: psychologie přesvědčování i v online světě. Brno: Jan Melvil Publishing, 2023. ISBN 978-80-7555-181-8.
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
-
Halvorson, Heidi. Nikdo vám nerozumí a co s tím dělat. Praha: Naše vojsko, 2017. ISBN 9788020616647.
-
Lancaster, Simon. Na co lidé slyší: tajné tipy pro ty, kdo chtějí lépe komunikovat. Praha: Management Press, 2016. ISBN 9788072614363.
-
MEDLÍKOVÁ, Olga. Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024743363.
-
Špaček, Ladislav. Úspěšný obchodní zástupce: etiketa, komunikace, prezentace, dress code. Praha: Management Press, 2014. ISBN 9788025321966.
-
THEOBALD, Theo. Zlepšete své prezentační dovednosti: jak srozumitelně, inspirativně a sebevědomě prezentovat. Brno: Lingea, 2020. ISBN 978-80-7508-611-2.
|