Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Mediální prostředí. 2.-3. Média v marketingové komunikaci. 4.-5. Mediatypy. 6. Žánry a formáty - příklady typologií. 7. Publicistické žánry rozhlase. 8. Televizní žánry. 9. Publicistické žánry v tištěných médiích. 10. Ostatní média. 11.-12. Mediální strategie. 13. Mediální analýzy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 35 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci. |
Předpokladem pro absolvování předmětu je znalost základní problematiky v oblasti médií v marketingové komunikaci. |
Výsledky učení |
---|
Student bude schopen urcit vhodnost mediatypu pro komunikaci k dane cilove skupine, stejne tak bude ovladat zaklady planovani medii a medialnich strategii. Po obsolvovani predmetu bude frekventant schopen vyhodnoti zakladni verejne dostupne medialni analyzy a dalsi medialni ukazatele. |
Student bude schopen urcit vhodnost mediatypu pro komunikaci k dane cilove skupine, stejne tak bude ovladat zaklady planovani medii a medialnich strategii. Po obsolvovani predmetu bude frekventant schopen vyhodnoti zakladni verejne dostupne medialni analyzy a dalsi medialni ukazatele. |
vyjmenovat základní mediatypy |
vyjmenovat základní mediatypy |
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace |
vysvětlit role jednotlivých mediatypů v kontextu mediální komunikace |
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů |
popsat tvorbu komunikátů dle požadavků a vlastností jednotlivých mediálních typů |
popsat výhody a nevýhody mediatypů |
popsat výhody a nevýhody mediatypů |
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny |
popsat rozdíly ve výběru titulů/kanálů dle cílové skupiny |
Odborné dovednosti |
---|
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle |
určit vhodnost vybraného mediatypu pro konkrétní komunikační cíle |
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu |
identifikovat základní prvky pro tvorbu sdělení dle mediatypu |
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace |
navrhnout užití jednotlivých mediálních typů dle charakteru komunikace |
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru |
stanovit kvalitativní požadavky na mediální sdělení komerčního charakteru |
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace |
stanovit předpoklady pro realizaci marketingové komunikace prostřednictvím mediální komunikace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Ústní zkouška |
Ústní zkouška |
Doporučená literatura
|
-
Jirák, Jan; Köpplová, Barbora. Masová média. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6.
-
KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-77556-8.
-
MACKOVÁ, Alena. Nová média v politické komunikaci: politici, občané a online sociální sítě. Brno, 2017. ISBN 978-802-1087-453.
-
MAGIDOVÁ, Markéta, Tomáš JIRSA, Lukáš LIKAVČAN, Tomáš DVOŘÁK, Marek VANŽURA a Tomáš CHUDÝ. Epistemologie (nových) médií. Praha, 2018. ISBN 978-807-3314-941.
-
MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha, 2016. ISBN 978-802-0025-722.
-
OSVALDOVÁ, Barbora. Zpravodajství v médiích. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2020. ISBN 978-80-246-4612-1.
-
SCHNEIDEROVÁ, Soňa, HOLANOVÁ, Radka a kol. Analýza mediálního textu jako předpoklad pro mediální výchovu. 2021. ISBN 9788076032392.
-
ŠIMÍČEK, Vojtěch. Regulace médií. Brno, 2018. ISBN 978-802-1090-804.
|