Předmět: Mediální plánování

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Mediální plánování
Kód předmětu KUMK/KMEDP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vorlová Růžena, Ing. PhD.
Obsah předmětu
1. Úvod do problematiky, základní pojmy. 2. Komunikační proces, modely fungování mkt komunikace, corporate identity, logo. 3. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (televize). 4. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (rozhlas). 5. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (tisk a časopisy). 6. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (OOH). 7. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (internet). 8. Média ? druhy, možnosti a ceny reklamy, metriky, efektivita, související pojmy (mobily, ostatní). 9. Plán mediální kampaně (struktura, obsah, vztah k marketingovému a komunikačnímu plánu), mediální a implementační plán. 10. Načasování a efektivita plánu mediální kampaně i jednotlivých mediálních kanálů. 11. Vzor seminární práce. 12. Reklamní agentury. 13. Legislativa: Zákon o regulaci reklamy a zákony souvisejících s reklamou.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 32 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 48 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat
zná základní mediální terminologii - dokáže jednotlivé pojmy definovat
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií
zná základní mediální ukazatele u jednotlivých médií
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií
orientuje je v základních cenách reklamy v jednotlivých médií
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit
správně chápe efektivitu jednotlivých médií a umí formulovat návrhy, jak ji vyhodnotit
zná základní právní mantinely reklamy v ČR
zná základní právní mantinely reklamy v ČR
Odborné dovednosti
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt
umí sestavit základní mediální plán pro menší projekt
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony)
umí správně vymezit cíle a cílové skupiny kampaně (persony)
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet
umí stanovit logický a realizovatelný časový plán, ekonomicky přijatelný a odpovídající rozpočet
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu
dokáže formulovat vazby a propojení s dalšími částmi komunikačního mixu
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií
umí formulovat základní kreativní osnovy kampaně, sestavit mediální plán a plán realizace (implementační plán) včetně návrhů na měření efektivity jednotlivých médií
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Přednášení
Přednášení
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Esej
Esej
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • Legislativa: Zákon č. 40/1995 Sb. o regulaci reklamy (v aktuálním znění), Autorský zákon, Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákon o ČT, Zákon o Českém rozhlase, Tiskový zákon.
  • Marketing na Facebooku ? Newsfeed. Online, 2023.
  • MediaGuru. Online, 2023.
  • Mediář. Online, 2023.
  • JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
  • KARLÍČEK, Miroslav. Jak na marketingovou komunikaci. Praha: Grada, 2023. ISBN 978-80-271-5013-7.
  • KŘEČEK, Jan; NEČAS, Vlastimil; VODOCHODSKÝ, Ivan a MIESSLER, Jan. Vyváženost ve vysílání. Praha: Grada, 2022. ISBN 978-80-271-3477-9.
  • MCCOMBS, Maxwell E. a VALENZUELA, Sebastián. Setting the agenda: the news media and public opinion. Cambridge: Polity, 2021. ISBN 978-1-5095-3579-8.
  • Vorlová, Růžena. Marketingové komunikace. Zlín, 2014. ISBN 978-80-7454-374-6.
  • Vorlová, Růžena. Reklama. UTB ve Zlíně, 2014. ISBN 978-80-7454-374-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr