Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Pojetí a význam terciárního sektoru, význam a vývoj marketingu služeb, vlastnosti služeb a jejich vliv na marketingové řízení firmy. 2. Metody a techniky marketingového výzkumu ve službách. 3.-5. Strategické plánování ve službách: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu, situační a portfolio analýzy, volba strategického přístupu k cílovým trhům, význam poslání a dílčích strategických dokumentů ve službách. 6. Design thinking a jeho využití při designování služeb. 7.-8. Specifika marketingového mixu (4P) ve službách. 9.-11. Nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb. 12.-13. Aplikace marketingu v různých odvětvích služeb - limity, trendy, příležitosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů |
vyjmenovat odlišnosti marketingového řízení služeb od hmotných produktů |
definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách |
definovat význam a fáze marketingového strategického řízení ve službách |
charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb |
charakterizovat design thinking a jeho význam v řízení služeb |
charakterizovat prvky marketingového mixu služeb |
charakterizovat prvky marketingového mixu služeb |
objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb |
objasnit podstatu "nadstavbových prvků" marketingového mixu služeb |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb |
aplikovat tradiční i moderní přístupy k tvorbě marketingové strategie služeb |
formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb |
formulovat poslání (mise), vize a strategické cíle služeb |
sestavit marketingový plán služeb |
sestavit marketingový plán služeb |
vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb |
vytvořit komunikační strategii služeb se zohledněním vlastností služeb |
použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby |
použít design thinkingové techniky při vývoji nové služby |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
HAKSEVER, Cengiz a Barry RENDER. Service and operations management. 2018. ISBN 9789813209442.
-
JAUHARI, Vinnie a DUTTA, Kirti. Services marketing: text and cases. Second edition. New Delhi: Oxford University Press, 2017. ISBN 9780199456161.
-
Juříková, Martina. Marketing služeb. Zlín: UTB, OA a VOŠE Zlín, 2014. ISBN 978-80-7454-375-3.
-
KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan a SETIAWAN, Iwan. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken: John Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66851-0.
-
PENIN, Lara. An Introduction to Service Design: Designing the Invisible. 2018. ISBN 978-1472572585.
-
VANÍČEK, Jiří. Marketing služeb a cestovního ruchu. Opava, 2013. ISBN 978-80-7248-870-4.
-
Vaštíková, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8.
-
WIRTZ, Jochen a LOVELOCK, Christopher H. Services marketing: people, technology, strategy. Ninth edition. New Jersey: World Scientific, 2022. ISBN 978-1-944659-82-0.
-
WIRTZ, Jochen. Winning in service markets: success through people, technology and strategy. Hackensack: World Scientific, 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
-
ZEITHAML, Valarie A.; BITNER, Mary Jo a GREMLER, Dwayne D. Services marketing: integrating customer focus across the firm. Seventh edition. New York: McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-260-08352-1.
|