|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Michalíková Šárka, MgA.
|
|
Obsah předmětu
|
- Marketing v oblasti kultury - Ekonomický systém kultury - Publikum - Kulturní produkt - Místo konání kulturních akcí - Cenotvorba v oblasti kultury - Marketingová komunikace - Fundraising - Ekonomická efektivita kulturních organizací
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost základních pojmů z oblasti marketingu |
| znalost základních pojmů z oblasti marketingu |
| znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace |
| znalost základních pojmů z oblasti marketingové komunikace |
| přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury |
| přehled o specifických marketingových situacích v oblasti kultury |
| přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury |
| přehled o specifikách komerční a nekomerční kultury |
| znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře |
| znalost uplatnění postupu STP marketingu v kultuře |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací |
| analyzovat a kriticky hodnotit marketingové aktivity kulturních organizací |
| analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací |
| analyzovat a kriticky hodnotit komunikační aktivity kulturních organizací |
| definovat cílové skupiny pro kulturní projekt |
| definovat cílové skupiny pro kulturní projekt |
| navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
| navrhnout marketingové aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
| navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
| navrhnout komunikační aktivity pro kulturní organizaci s ohledem na cílové skupiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Esej |
| Ústní zkouška |
| Ústní zkouška |
| Esej |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Andrews, Richard S. Arts entrepreneurship : creating a new venture in the arts. New York, 2020. ISBN 978-1-138-88976-7.
-
Bačuvčík, R. Marketing kultury. Zlín, 2012. ISBN 978-80-87500-17-0.
-
Hadley, Steven. Audience development and cultural policy. Cham. 2021.
-
Hill, Elizabeth. Creative arts marketing. 2nd ed. Boston, MA : Butterworth-Heinemann, 2003. ISBN 0-7506-5737-5.
-
Johnová, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : [art marketing v praxi]. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
-
Tajtáková, M. a kol. Marketing kultúry. Bratislava, 2010. ISBN 978-80-89447-29-9.
|