Vyučující
|
-
Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika marketingu vyplývající z povahy jednotlivých odvětví. odvětvová struktura národního hospodářství. 2. Sektory trhu - primární, sekundární, terciární a kvaternární sektor, klasifikace ekonomických činností (CZ-NACE). 3. Profil odvětví, jeho charakteristika, atraktivita, rozhodující konkurenční síly a životní cyklus. 4. Charakteristika specifik marketingu ve vybraných odvětvích. 5. Marketing v bankovnictví - bankovní duální marketingový problém, relationship banking, řízení kvality služeb - objektivní a subjektivní kvalita. 6. Marketing v pojišťovnictví - životní a neživotní pojištění, řízení kvality služeb - objektivní a subjektivní kvalita. 7. Marketing ve zdravotnictví - proces marketingu zdravotnických služeb, vývojové trendy ve zdravotnictví, regulace trhu. 8. Marketing ve farmaceutickém průmyslu - marketing generických farmaceutických producentů a farmaceutických společností orientovaných na vývoj originálních produktů, regulace trhu. 9. Marketing v cestovním ruchu - specifika marketingu v individuálním a skupinovém cestovním ruchu, aktivním a pasivním cestovním ruchu, marketing destinací, packaging, programming a partnership. 10. Marketing v obchodě - specifika marketingu ve velkoobchodu, maloobchodu, současné trendy v marketingu v obchodě. 11. Marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru I. - specifika marketingu a tvorby marketingového mixu v zemědělsko-potravinářském odvětví. 12. Marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru II. ? změny ve spotřebitelském chování a jejich vliv na marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru. 13. Marketing ve sféře politiky - klíčové procesy v marketingu v politice, marketingová profesionalizace volebních kampaní a působení politických subjektů v rámci pluralitního politického systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Exkurze
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 45 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
Odborné dovednosti |
---|
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Borovský, Juraj; Smolková,k Eva. Marketing ve zdravotnictví. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2013. ISBN 978-80-01-05413.
-
GREWAL, Dhruv. Retail Marketing Management: the 5 es of retailing. 2019. ISBN 978-1526446855.
-
GROSOVÁ, Stanislava a KUTNOHORSKÁ, Olga. Marketing: aplikace v chemii, potravinářství a farmacii. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2017. ISBN 9788075920034.
-
CHERNEV, Alexander & PhilipKOTLER. Strategic marketing management. 2018. ISBN 978-1936572502.
-
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy.. Praha, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.
-
KARLÍČEK, Miroslav a kol. Marketingova komunikace, jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada publishing. 2016.
-
Mesršmíd, Jaroslav. Marketing v pojišťovnictví. Praha: Professional Publishing, 2016. ISBN 978-80-7431-158-1.
-
MISHKIN, Frederic S. The economics of money, banking and financial markets. Twelfth edition, Global edition. The Pearson series in economics, 2019. ISBN 978-1-292-26885-9.
-
ORESKÝ, M. Aplikovaný marketing. Bratislava: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-8168-382-4.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
Slavík, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. ISBN 9788024748191.
-
Štarchoň, Peter. Bankový marketing. Praha: Wolters Kluwer, 2017. ISBN 978-80-7552-948-0.
-
Štědroň, B., akol. Politika a politický marketing. Praha, 2013. ISBN 978-80-7400-448-3.
|