Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Data mining, Big data, význam "dolování a vytěžování dat", podmínky a proces zavádění a řízení data miningu ve firmě. 3.-5. Specifika, možnosti a limity data miningu pro malou firmu. 6.-8. Databázový marketing a jeho souvislosti s data miningem v offline prostředí - významné typy informací, jejich získávání, analýza a interpretace pro marketingové rozhodování. 9.-10. Data mining v online prostředí, co a jak "vytěžit" ze sociálních sítí a online marketingu. 11.-13. Web mining - nástroje pro hlubší analýzu a propojení se CRM moduly.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost pojmu data mining |
Znalost pojmu data mining |
Znalost technik data miningu |
Znalost technik data miningu |
Znalost přínosů data miningu |
Znalost přínosů data miningu |
Znalost nejčastějších oblastí uplatnění data miningu |
Znalost nejčastějších oblastí uplatnění data miningu |
Znalost možností měření efektivity data miningu |
Znalost možností měření efektivity data miningu |
Odborné dovednosti |
---|
Vysvětlit princip data miningu |
Vysvětlit princip data miningu |
Vysvětlit rozdíl data miningu od jiných výzkumných technik |
Vysvětlit rozdíl data miningu od jiných výzkumných technik |
Vytvořit plán využití data miningu |
Vytvořit plán využití data miningu |
Navrhnout vhodné metody data miningu |
Navrhnout vhodné metody data miningu |
Navrhnout způsob měření efektivity data miningu |
Navrhnout způsob měření efektivity data miningu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Data mining a complete guide - 2020 edition: practical tools for self-assessment. 2020 edition. Brendale: The Art of service, 2020. ISBN 978-0-655-92523-1.
-
Dostál, Petr. Soft computing v podnikatelství a veřejné správě. Brno. Akademické nakladatelství CERM, 2015. ISBN 978-80-7204-896-0.
-
EAGLE, Nathan a Kate GREENE. Reality mining: using big data to engineer a better world. 2014. ISBN 9780262529839.
-
GRIMMER, Justin; ROBERTS, Margaret E. a STEWART, Brandon M. Text as data: a new framework for machine learning and the social sciences. Princeton University press, 2022. ISBN 978-0-691-20755-1.
-
HENDL, Jan. Big data: věda o datech - základy a aplikace. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3031-3.
-
LEVENTHAL, Barry. Predictive analytics for marketers: using data mining for business advantage. London: Kogan Page, 2018. ISBN 9780749479930.
-
WITTEN, I. H.; FRANK, Eibe; HALL, Mark A. a PAL, Christopher J. Data mining: practical machine learning tools and techniques. Fourth edition. Amsterdam: Elsevier, 2017. ISBN 9780128042915.
|