Předmět: Copywriting

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Copywriting
Kód předmětu KUMK/KCOWR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Čeština, Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bureš Vladislav, Mgr.
Obsah předmětu
1. Příprava a porozumění kreativními briefu. 2. Kreativní proces, brainstorming, idea making. 3. Textař a jeho partneři. Týmová práce. 4. Pravidla AIDA a ADAM. 5. Jak se dělá název, tvorba sloganu. 6. Význam a tvorba titulků v reklamním textu. 7. Texty reklamy na internetu. 8. Text reklamních tiskovin (leták, prospekt, katalog). 9. Text inzerátu a televizních a dalších audiovizuálních reklam. 10. Text rozhlasové reklamy. 11. Text venkovní reklamy, text reklamy na místě prodeje. 12. Text prostředků přímé propagace. 13. Tisková zpráva (press release) a PR článek.

Studijní aktivity a metody výuky
Praktické procvičování
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 80 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
znalost principů tvorby sloganu
znalost principů tvorby sloganu
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy
znalost principů tvorby televizní reklamy
znalost principů tvorby televizní reklamy
znalost principů tvorby internetové reklamy
znalost principů tvorby internetové reklamy
znalost principů tvorby direct mailu
znalost principů tvorby direct mailu
Odborné dovednosti
navrhnout slogan pro značku
navrhnout slogan pro značku
vytvořit scénář televizní reklamy
vytvořit scénář televizní reklamy
vytvořit scénář rozhlasové reklamy
vytvořit scénář rozhlasové reklamy
vytvořit internetovou reklamu
vytvořit internetovou reklamu
vytvořit direct mail
vytvořit direct mail
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Praktické procvičování
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil Publishing, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5.
  • ČMEJRKOVÁ, Světlana. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Voznice: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
  • Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0556-7.
  • RYBKOVÁ, Petra. Silná slova: proměňte vaše firemní texty v poutavý prodejní příběh : praktický manuál pro lepší texty. Praha: Ostrá tužka, 2020. ISBN 978-80-270-7854-7.
  • Sálová, Anna. Kreativní copywriting. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.
  • SÁLOVÁ, Anna; VESELÁ, Zuzana a RAKOVÁ, Michaela. Copywriting: pište texty, které prodávají. V Brně: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150177.
  • UNTERMÜLLER, Vojtěch. Manuál copywritingu: jak se přes víkend naučit psát pro reklamu a marketing a vítězit. Praha: Grada, 2019. ISBN 9788027125852.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr