Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Příprava a porozumění kreativními briefu. 2. Kreativní proces, brainstorming, idea making. 3. Textař a jeho partneři. Týmová práce. 4. Pravidla AIDA a ADAM. 5. Jak se dělá název, tvorba sloganu. 6. Význam a tvorba titulků v reklamním textu. 7. Texty reklamy na internetu. 8. Text reklamních tiskovin (leták, prospekt, katalog). 9. Text inzerátu a televizních a dalších audiovizuálních reklam. 10. Text rozhlasové reklamy. 11. Text venkovní reklamy, text reklamy na místě prodeje. 12. Text prostředků přímé propagace. 13. Tisková zpráva (press release) a PR článek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Praktické procvičování
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 80 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost principů tvorby sloganu |
znalost principů tvorby sloganu |
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy |
znalost principů tvorby rozhlasové reklamy |
znalost principů tvorby televizní reklamy |
znalost principů tvorby televizní reklamy |
znalost principů tvorby internetové reklamy |
znalost principů tvorby internetové reklamy |
znalost principů tvorby direct mailu |
znalost principů tvorby direct mailu |
Odborné dovednosti |
---|
navrhnout slogan pro značku |
navrhnout slogan pro značku |
vytvořit scénář televizní reklamy |
vytvořit scénář televizní reklamy |
vytvořit scénář rozhlasové reklamy |
vytvořit scénář rozhlasové reklamy |
vytvořit internetovou reklamu |
vytvořit internetovou reklamu |
vytvořit direct mail |
vytvořit direct mail |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární) |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
CIALDINI, Robert B. Zbraně vlivu: manipulativní techniky a jak se jim bránit. Brno: Jan Melvil Publishing, 2012. ISBN 978-80-87270-32-5.
-
ČMEJRKOVÁ, Světlana. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Voznice: Leda, 2000. ISBN 80-85927-75-6.
-
Křížek, Z., Crha, I. Jak psát reklamní text. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0556-7.
-
RYBKOVÁ, Petra. Silná slova: proměňte vaše firemní texty v poutavý prodejní příběh : praktický manuál pro lepší texty. Praha: Ostrá tužka, 2020. ISBN 978-80-270-7854-7.
-
Sálová, Anna. Kreativní copywriting. Brno : Computer Press, 2018. ISBN 978-80-251-4909-6.
-
SÁLOVÁ, Anna; VESELÁ, Zuzana a RAKOVÁ, Michaela. Copywriting: pište texty, které prodávají. V Brně: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150177.
-
UNTERMÜLLER, Vojtěch. Manuál copywritingu: jak se přes víkend naučit psát pro reklamu a marketing a vítězit. Praha: Grada, 2019. ISBN 9788027125852.
|