|
Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Vyhodnocení základních ukazatelů deskriptivní statistiky dotazníkových šetření v dostupném softwaru Excel. 3. Přístupy k vyhodnocování kvalitativních šetření. 4. Výzkum trhu - segmentační a tržní analýzy, prognostické modely. 5. Výzkum cílové skupiny - etnografické studie, profilace, empatická mapa apod. 6. Výzkum při vývoji nového produktu, metody a techniky testování stávajícího produktu. 7. Výzkum obalu. 8. Výzkum značky - mapy vnímání, vazba k testování image. 9. Cenový výzkum - cenová citlivost, vnímání cenové hladiny. 10. Mediální výzkum v ČR - základní projekty a ukazatele měření poslechovosti, čtenosti, sledovanosti médií. 11.-12.Propagační výzkum - pretesty, průběžné testy, posttesty, měření komunikačního a prodejního efektu, základní ukazatele měření efektivity jednotlivých nástrojů komunikace. 13. Měření spokojenosti zákazníků, vazba spokojenost/důležitost/loajalita.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 60 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření |
| charakterizovat základní statistické ukazatele (četnost, střední hodnoty apod.) pro vyhodnocování dotazníkových šetření |
| popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu |
| popsat strukturu závěrečné zprávy z marketingového výzkumu |
| objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu |
| objasnit podstatu a význam využití metod výzkumu trhu |
| vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace |
| vysvětlit jednotlivé metody a techniky při vývoji nového produktu či komunikace |
| vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku |
| vysvětlit přístupy k výzkumu propagačního účinku |
| Odborné dovednosti |
|---|
| analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky) |
| analyzovat a vyhodnotit výsledky dotazníkového šetření (na úrovni deskriptivní statistiky) |
| analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření |
| analyzovat a interpretovat výsledky kvalitativního šetření |
| vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace |
| vybrat a aplikovat vhodné metody k výzkumu nového produktu/komunikace |
| vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami |
| vyhodnotit efektivitu marketingové komunikace vhodnými metodami/technikami |
| aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu |
| aplikovat vhodné metody a techniky při výzkumu marketingového mixu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
BURNS, Alvin C. a VEECK, Ann. Marketing research. Harlow: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31804-2.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ, J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
FORET, Miroslav a MELAS, David. Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Grada, 2020. ISBN 978-80-271-1723-9.
-
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha : Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Řezanková, Hana. Analýza dat z dotazníkových šetření. 1. vyd. Praha : Professional Publishing, 2007. ISBN 978-80-86946-49-8.
-
SIMOVÁ, Jozefína a BUREŠOVÁ, Jitka. Marketingový výzkum. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2022. ISBN 978-80-7494-594-6.
-
Tahal, Radek a kol. Marketingový výzkum : postupy, metody, trendy. Praha : Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8.
|