Předmět: AI v marketingové komunikaci

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu AI v marketingové komunikaci
Kód předmětu KUMK/KAIMK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šula Tomáš, PhDr. PhD.
Obsah předmětu
1. Úvod do aplikace moderních technologií v marketingové komunikaci. 2. Zpracování a analýza dat v marketingové komunikaci. 3. Využití obrazových prvků v marketingové komunikaci. 4. Personalizace obsahu pro zákazníky. 5. Využití chatbotů a virtuálních asistentů pro zlepšení komunikace s klienty. 6. Využití moderních technologií v reklamních kampaních. 7. Segmentace trhu s pomocí AI. 8. Strojové učení vs. AI v marketingové komunikaci. 9. Optimalizace kampaní s využitím predikce chování zákazníků. 10. Etické a právní otázky moderních technologií v marketingu. 11. Kreativní využití moderních technologií v marketingových kampaních. 12. Nové trendy v aplikaci moderních technologií v marketingové komunikaci. 13. Praktické příklady využití moderních technologií v marketingové komunikaci v reálném světě.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 42 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
- orientovat se v základních principech marketingu a marketingové komunikace - znát hlavní nástroje marketingového mixu a digitální komunikace - mít povědomí o současných trendech v online prostředí a médiích
- orientovat se v základních principech marketingu a marketingové komunikace - znát hlavní nástroje marketingového mixu a digitální komunikace - mít povědomí o současných trendech v online prostředí a médiích
Odborné dovednosti
- samostatně vyhledávat, analyzovat a interpretovat odborné texty a zdroje - používat základní nástroje digitální komunikace (sociální sítě, online kampaně, analytické nástroje) - aplikovat základní analytické a prezentační dovednosti v rámci týmové spolupráce
- samostatně vyhledávat, analyzovat a interpretovat odborné texty a zdroje - používat základní nástroje digitální komunikace (sociální sítě, online kampaně, analytické nástroje) - aplikovat základní analytické a prezentační dovednosti v rámci týmové spolupráce
Výsledky učení
Odborné znalosti
principů a možností využití umělé inteligence v marketingu a reklamě
principů a možností využití umělé inteligence v marketingu a reklamě
základních technologií a aplikací AI (strojové učení, generativní modely, automatizace procesů)
základních technologií a aplikací AI (strojové učení, generativní modely, automatizace procesů)
etických, právních a společenských aspektů nasazení AI v marketingové komunikaci
etických, právních a společenských aspektů nasazení AI v marketingové komunikaci
aktuálních trendů a případových studií z praxe (chatboti, personalizace obsahu, prediktivní analytika)
aktuálních trendů a případových studií z praxe (chatboti, personalizace obsahu, prediktivní analytika)
Odborné dovednosti
analyzovat a hodnotit potenciál AI nástrojů pro marketingovou praxi
analyzovat a hodnotit potenciál AI nástrojů pro marketingovou praxi
navrhovat a implementovat jednoduchá řešení s využitím AI v marketingové komunikaci
navrhovat a implementovat jednoduchá řešení s využitím AI v marketingové komunikaci
kriticky posuzovat výhody a rizika aplikace AI v kontextu etiky a regulací
kriticky posuzovat výhody a rizika aplikace AI v kontextu etiky a regulací
prezentovat a obhajovat návrhy využití AI v marketingu v odborné i laické komunikaci
prezentovat a obhajovat návrhy využití AI v marketingu v odborné i laické komunikaci
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Cvičení na počítači
Cvičení na počítači
Týmová práce
Týmová práce
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • https://blog.hubspot.com/marketing. .
  • https://www.marketingweek.com/. .
  • https://www.semrush.com/blog/. .
  • GRAY, K. Artificial Intelligence in Advertising. London: Kogan Page, 2018. ISBN 978-0749482335.
  • KUMAR, K. The A.I. Revolution in Advertising. New York: Routledge, 2018. ISBN 978-1138483102.
  • Moez Ltifi. Advances in Digital Marketing in the Era of Artificial Intelligence. Abingdon, Oxon; New York, Routledge. 2024.
  • Paul Roetzer, Mike Kaput. Marketing Artificial Intelligence: AI, Marketing, and the Future of Business. New York, 2022. ISBN 978-1637740798.
  • PRADEEP, A.K. AI for Marketing and Product Innovation: Powerful New Tools for Predicting Trends, Connecting with Customers, and Closing Sales. Hoboken: Wiley, 2019. ISBN 978-1119542685.
  • Raj Venkatesan, Jim Lecinski. The AI Marketing Canvas: A Five-Stage Road Map to Implementing Artificial Intelligence in Marketing. Stanford, California. 2024.
  • RUST, Roland T. a HUANG, Ming-Hui. The feeling economy: how artificial intelligence is creating the era of empathy. Cham: Palgrave Macmillan, 2021. ISBN 978-3-030-52976-5.
  • SHEARER, A. Artificial Intelligence for Advertising: Practical Applications. Hoboken: Wiley, 2020. ISBN 978-1119607452.
  • STERNE, J. Marketing Artificial Intelligence: Practical Applications for Marketing Professionals. Hoboken: Wiley, 2019. ISBN 978-1119484074.
  • ZERILLI, John; DANAHER, John; MACLAURIN, James; GAVAGHAN, Colin; KNOTT, Alistair et al. A citizen's guide to artificial intelligence. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2020. ISBN 9780262361323.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr