|
Vyučující
|
-
Soukalová Radomila, Ing. Ph.D.
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Analýza konkurence. 2. Strategická pozice společností v pozici lídra na trhu, následovníka atd. 3.-4. Analýza a předpověď poptávky na trhu a v rámci společnosti. 5. Analýzy, tvorba a formulace profilu segmentu. 6. Diferenciace a umístění nabídky na trhu. 7. Vývoj produktu a jeho uvedení na trh. 8. Vývoj poptávky, potřeb a technologie produktu a jejich PCL. 9. Produktový mix. 10. Strategie stanovení ceny. 11. Výběr efektivních distribučních kanálů. 12. Strategické marketingové plánování. 13. Případové studie osvědčených postupů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Exkurze
- 2 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 16 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
| vyjmenovat typy analýz konkurence a stanovit vhodný kritéria a vhodný způsob hodnocení |
| vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
| vysvětlit strategie tržního vůdce, vyzyvatele, následovatele a troškaři |
| popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
| popsat podstatu předpovídání poptávky a procesu vývoje poptávky po potřebě, technologii a produktu, proces vývoje produktu |
| definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
| definovat proces identifikace cílové skupiny a tvorby profilu cílové skupiny |
| vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
| vysvětlit propojení jednotlivých oblastí v kontextu strategického řízení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| realizovat Porterovu analýzu konkurence |
| realizovat Porterovu analýzu konkurence |
| vytvořit konkureční mapy |
| vytvořit konkureční mapy |
| navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
| navrhnout a realizovat proces identifikace cílové skupiny |
| navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
| navrhnout etapy procesu vývoje nového výrobu |
| identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
| identifikovat kritická místa procesu vývoje nového vyrobku |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza seminární práce |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
CAMILLERI, Mark Anthony. Strategic corporate communication in the digital age. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712645.
-
HEDING, Tilde; KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens. Brand management: mastering research, theory and practice. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-17257-2.
-
CHERNEV, Alexander. Strategic marketing management. Chicago: Cerebellum Press, 2018. ISBN 9781936572502.
-
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.
-
KOTLER, Philip; KARTAJAYA Hermawan a SETIAWAN, Iwan. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken: John Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66851-0.
-
PARNELL, John A. Strategic management: theory and practice. 2014. ISBN 9781452234984.
-
PAYNE, Adrian a FROW, Pennie. Strategic customer management: integrating relationship marketing and CRM. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. ISBN 9781107333192.
|