Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
- Teoretické východiska sémiotiky; - Komunikační proces z pohledu umění, médií a reklam; - Logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - Syntaxe printové a audiovizuální reklamy; - Sémantika reklamy; - Intertextualita v reklamě; - Mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - Náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - Filozofické aspekty v semiotice.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny |
Předpoklady nejsou stanoveny |
Výsledky učení |
---|
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska |
definovat základní pojmy sémiotiky |
definovat základní pojmy sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
popsat výzkumné metody sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe |
Odborné dovednosti |
---|
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
reflektovat přehled dějin sémiotiky |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
BATKO, Andrzej. The art of persuasion: the language of influence and manipulation. Gliwice: One Press, 2017. ISBN 9781520723105.
-
Bignell, Jonathan. Media semiotics : an introduction. 2nd ed. Manchester ; New York : Manchester University Press, 2002. ISBN 978-0-7190-6205-6.
-
DANESI, Marcel. Understaning media semiotics. London: Bloomsbury academic, 2019. ISBN 978-1-350-06416-4.
-
GALKOWSKI, Artur & KOPYTOWSKA Monika. Current Perspectives in Semiotics.Signs, Signification, and Communication. Berlin: Peter Lang GmbH, 2018. ISBN 3631744307.
-
GRAVELLS, Jane. Semiotics and Verbal Texts: How the News Media Construct a Crisis. London: Palgrave Macmillan UK, 2017.
-
CHANDLER, Daniel. Semiotics: The Basics: The Basics (4th ed.). 2022. ISBN 978036772653.
-
LAWES, Rachel. Using semiotics in marketing: how to achieve consumer insight for brand growth and profits. London: Kogan Page, 2023. ISBN 9781398607644.
-
WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Hoboken: Wiley, 2013. ISBN 978-0470401422.
|