Předmět: Semiotics of Advertising

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Semiotics of Advertising
Kód předmětu KUMK/ESEMA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Stránský Michal, Mgr. PhD.
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
- Teoretické východiska sémiotiky; - Komunikační proces z pohledu umění, médií a reklam; - Logo, jeho výrazové a vyjadřovací prostředky; - Syntaxe printové a audiovizuální reklamy; - Sémantika reklamy; - Intertextualita v reklamě; - Mýty, báje, pověsti, pověry a pohádky v reklamě; - Náboženské symboly a biblické příběhy v reklamě; - Filozofické aspekty v semiotice.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska
vyjmenovat hlavní představitele dějin sémiotiky a popsat jejich teoretická východiska
definovat základní pojmy sémiotiky
definovat základní pojmy sémiotiky
popsat výzkumné metody sémiotiky
popsat výzkumné metody sémiotiky
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky
vysvětlit proces analýzy reklamních komunikátů za pomoci sémiotiky
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe
vysvětlit aplikaci výzkumných metod sémiotiky do reklamní praxe
Odborné dovednosti
reflektovat přehled dějin sémiotiky
reflektovat přehled dějin sémiotiky
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie
využívat základní nástroje sémiotiky v procesu tvorby komunikační strategie
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky
analyzovat reklamní komunikáty za pomoci sémiotiky
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe
aplikovat výzkumné metody sémiotiky do reklamní praxe
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně
implementovat teorii sémiotiky do procesu návrhu a tvorby reklamní kampaně
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • BATKO, Andrzej. The art of persuasion: the language of influence and manipulation. Gliwice: One Press, 2017. ISBN 9781520723105.
  • Bignell, Jonathan. Media semiotics : an introduction. 2nd ed. Manchester ; New York : Manchester University Press, 2002. ISBN 978-0-7190-6205-6.
  • DANESI, Marcel. Understaning media semiotics. London: Bloomsbury academic, 2019. ISBN 978-1-350-06416-4.
  • GALKOWSKI, Artur & KOPYTOWSKA Monika. Current Perspectives in Semiotics.Signs, Signification, and Communication. Berlin: Peter Lang GmbH, 2018. ISBN 3631744307.
  • GRAVELLS, Jane. Semiotics and Verbal Texts: How the News Media Construct a Crisis. London: Palgrave Macmillan UK, 2017.
  • CHANDLER, Daniel. Semiotics: The Basics: The Basics (4th ed.). 2022. ISBN 978036772653.
  • LAWES, Rachel. Using semiotics in marketing: how to achieve consumer insight for brand growth and profits. London: Kogan Page, 2023. ISBN 9781398607644.
  • WHEELER, Alina. Designing brand identity: an essential guide for the entire branding team. Hoboken: Wiley, 2013. ISBN 978-0470401422.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr