Předmět: Strategic Brand Management

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Strategic Brand Management
Kód předmětu KUMK/ESBM
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Blažková Jaroslava, Mgr.
Obsah předmětu
1. Definice a rozdíl mezi značkou a vizuální identitou 2. Identita značky a její role v marketingu 3. Poslání a cíle značky 4. Analýza konkurenčního prostředí a segmentace trhu 5. Tvorba strategie značky a plánování 6. Implementace strategie značky a řízení značky 7. Měření a hodnocení účinnosti strategie značky 8. Globální a lokální strategie značky 9. Řízení značky a spolupráce s externími partnery 10. Krize značky a jejich řešení 11. Inovace a rozvoj značky 12. Loajalita zákazníků 13. Etické a sociální aspekty marketingu značky

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Analýza prezentace, Individuální práce studentů, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
  • Domácí příprava na výuku - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady.
Výsledky učení
znalost principů a metod budování značky
znalost principů a metod budování značky
znalost strategických značkových přístupů
znalost strategických značkových přístupů
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost designového myšlení v brandbuildingu
znalost komponent značky
znalost komponent značky
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
znalost tvorby zadání pro brandbuilding
Odborné dovednosti
vytvořit zadání pro tvorbu značky
vytvořit zadání pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
uplatnit metody design thinkignu pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
vytvořit strategický plán pro tvorbu značky
prezentovat design značky klientovi
prezentovat design značky klientovi
měřit image značky
měřit image značky
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Praktické procvičování
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Praktické procvičování
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Analýza prezentace studenta
Doporučená literatura
  • AAKER, David A. Creating signature stories: strategic messaging that persuades, energizes and inspires.. 2018. ISBN 978-1683506119.
  • CAMILLERI, Mark Anthony. Strategic corporate communication in the digital age. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712645.
  • CJ, Jason. Designing your brand: crafted for brand communicators. Singapore: SYL + JAS Pte, 2021. ISBN 9798709553613.
  • ELLIOTT, Richard H.; PERCY, Larry a PERVAN, Simon. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2018. ISBN 9780198797807.
  • HEDING, Tilde; KNUDTZEN, Charlotte F. a BJERRE, Mogens. Brand management: mastering research, theory and practice. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-0-367-17257-2.
  • Johnson, Michael. Branding: in five and a half steps. London: Thames & Hudson, 2016. ISBN 9780500518960.
  • KELLER, Kevin Lane. Strategic brand management: building, measuring, and managing brand equity. Harlow: Pearson, 2013. ISBN 9780273779414.
  • KITCHEN, Philip J. Integrated marketing communications: a global brand-driven approach. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. ISBN 978-3-030-76415-9.
  • Neumeier, Marty. The brand flip: why customers now run companies - and howu to profit from it: a whiteboard overview. San Francisco, 2016. ISBN 9780134172811.
  • PARNELL, John A. Strategic Management: Theory and Practice. Los Angeles: SAGE Publications, Ltd, 2014. ISBN 978-1452234984.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr