|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Návrh kvantitativního výzkumu. 2. Proces kvantitativního výzkumu. 3. Formulace statistických hypotéz. 4. Metody a techniky kvantitativního výzkumu v sociálních vědách. 5. Sestavení dotazníku a dalších nástrojů pro kvantitativní výzkum. 6. Sběr kvantitativních dat. 7. Testování hypotéz. 8. Statistické testování dat z volitelných a výčtových otázek. 9. Statistické testování numerických dat. 10. Korelační a regresní analýza. 11. Klastrová analýza. 12. Statistické testování v běžně dostupných a specializovaných statistických programech. 13. Interpretace dat, pravidla verbálních a písemných prezentací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 34 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
| znalost zásad tvorby designu kvantitativního výzkumu |
| znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
| znalost specifik jednotlivých metod kvantitativního výzkumu |
| znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
| znalost problematiky definice základního a výběrového souboru |
| znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
| znalost způsobu použití základních statistických ukazatelů |
| znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
| znalost možností prezentace výsledků kvantitativního výzkumu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit design kvantitativního výzkumu |
| vytvořit design kvantitativního výzkumu |
| vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
| vybrat vhodnou výzkumnou metodu vzhledem k výzkumnému zadání |
| definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
| definovat základní a výběrový soubor vzhledem k výzkumnému zadání |
| vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
| vybrat vhodné statistické ukazatele podle povahy dat |
| interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
| interpretovat kvantitativní data a prezentovat závěry výzkumu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Cvičení na počítači |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Písemná zkouška |
|
Doporučená literatura
|
-
ANDERSON, D. R. Quantitative methods for business. 13e. Boston: Cengage Learning, 2016. ISBN 978-1-285-86631-4.
-
Bergin, Tiffany. An introduction to data analysis: quantitative, qualitative and mixed methods. Los Angeles, 2018. ISBN 9781446295151.
-
CRESWELL, John W. a CRESWELL David J. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sixth edition. Los Angeles: SAGE, 2023. ISBN 978-1-0718-7063-1.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ, J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
HENDL, Jan a REMR, Jiří. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1.
-
MACINNES, John. An introduction to secondary data analysis with IBM SPSS statistics. Los Angeles: SAGE, 2017. ISBN 9781446285770.
-
MOORE, David. S.; NOTZ, William, I. a FLIGNER, Michael A. The basic practice of statistics. New York: W.H. Freeman and Co., 2018. ISBN 978-1464142536.
-
NARDI, Peter M. Doing survey research: a guide to quantitative methods. Fourth edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138043398.
-
PALLANT, Julie. SPSS survival manual: a step by step guide to data analysis using SPSS: [international bestseller]. 4th ed. Maidenhead: Open University Press, 2010. ISBN 9780335242405.
|