|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Kvantitativní a kvalitativní výzkum v marketingu a marketingové komunikaci. 2. Návrh kvalitativního marketingového výzkumu. 3. Výzkumný brief - komunikace mezi klientem a výzkumníkem. 4. Základní soubor a vzorek. 5. Reprezentativnost vzorku v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 6. Role výzkumníka v kvalitativním a kvantitativním výzkumu. 7. Proces kvalitativního výzkumu. 8. Metody a techniky kvalitativního výzkumu v sociálních vědách. 9. Výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné premisy. 10. Tvorba scénářů pro individuální rozhovory a fokusní skupiny. 11. Sběr dat. 12. Kódování a vyhodnocování kvantitativních dat. 13. Interpretace dat, pravidla verbálních a písemných prezentací.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
| Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
| Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
| Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
| Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
| Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
| Znalost principu kódování kvalitativních dat |
| Znalost principu kódování kvalitativních dat |
| Znalost zásad interpretace dat |
| Znalost zásad interpretace dat |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
| Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
| Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
| Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
| Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
| Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
| Kódovat kvalitativní data |
| Kódovat kvalitativní data |
| Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
| Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Cvičení na počítači |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Cvičení na počítači |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
BAZELEY, Patricia. Qualitative data analysis: practical strategies. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2021. ISBN 978-1-5264-0476-3.
-
BELK, Russell W. Qualitative consumer research. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144910.
-
CRESWELL, John W. a CRESWELL David J. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sixth edition. Los Angeles: SAGE, 2023. ISBN 978-1-0718-7063-1.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ, J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
Ravitch, Sharon M, Carl, Nicole Mittenfelner. Qualitative research: bridging the conceptual, theoretical, and methodological. Los Angeles, 2021. ISBN 978-1-5443-3381-6.
-
SILVERMAN, David. Interpreting qualitative data. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-6724-9.
-
Tracy, Sarah J. Qualitative research methods: collecting evidence, crafting analysis, communicating impact. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-39078-7.
|