Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- kvantitativní a kvalitativní výzkum v marketingu a marketingové komunikaci; - design kvalitativního marketingového výzkumu; - zadání výzkumu, komunikace mezi zadavatelem a výzkumníkem; - základní a výběrový soubor; - reprezentativnost výběrového souboru v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - role výzkumníka v kvalitativním a kvantitativním výzkumu; - proces kvalitativního výzkumu; - metody a techniky kvalitativního výzkumu ve společenských vědách; - výzkumný problém, výzkumné otázky, výzkumné předpoklady; - tvorba scénáře pro individuální rozhovory a focus group; - sběr dat; - kódování a vyhodnocení kvalitativních dat; - interpretace dat, pravidla ústní a písemné prezentace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Cvičení na počítači
- Domácí příprava na výuku
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
Znalost základních metod kvalitativního výzkumu |
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
Znalost zásad tvorby designu a zadání výzkumu |
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
Znalost zásad tvorby scénáře pro individuální rozhovory nebo focus group |
Znalost principu kódování kvalitativních dat |
Znalost principu kódování kvalitativních dat |
Znalost zásad interpretace dat |
Znalost zásad interpretace dat |
Odborné dovednosti |
---|
Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
Vytvořit design kvalitativního výzkumu |
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
Formulovat výzkumný problém a výzkumnou otázku |
Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
Sestavit scénář pro individuální rozhovory |
Kódovat kvalitativní data |
Kódovat kvalitativní data |
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
Interpretovat závěry kvalitativního výzkumu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení na počítači |
Přednášení |
Přednášení |
Cvičení na počítači |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Didaktický test |
Didaktický test |
Doporučená literatura
|
-
BAZELEY, Patricia. Qualitative data analysis: practical strategies. 2nd edition. Los Angeles: SAGE, 2021. ISBN 978-1-5264-0476-3.
-
BELK, Russell W. Qualitative consumer research. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144910.
-
CRESWELL, John W. a CRESWELL David J. Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sixth edition. Los Angeles: SAGE, 2023. ISBN 978-1-0718-7063-1.
-
ESTEBAN-BRAVO, Mercedes a SANZ, J. Vidal. Marketing research methods: quantitative and qualitative approaches. Cambridge: Cambridge University Press, 2021. ISBN 978-1-108-79269-1.
-
Ravitch, Sharon M, Carl, Nicole Mittenfelner. Qualitative research: bridging the conceptual, theoretical, and methodological. Los Angeles, 2021. ISBN 978-1-5443-3381-6.
-
SILVERMAN, David. Interpreting qualitative data. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-6724-9.
-
Tracy, Sarah J. Qualitative research methods: collecting evidence, crafting analysis, communicating impact. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-39078-7.
|