|
Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Možnosti aplikace psychologických poznatků v marketingové komunikaci. 3.-4. Definice základní psychologické terminologie s ohledem na marketingovou komunikaci. 5.-6. Psychologické aspekty komunikačního procesu. 7.-8. Implementace psychologie při tvorbě konkrétních nástrojů marketingové komunikace. 9.-11. Psychologická analýza značky a image. 12.-13. Implementace psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Mít přehled o modelech analýzy reklam |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost forem persuasivního konání |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost nudge/pošťuchování |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
FENNIS, Bob M. a STROEBE, Wolfgang. The psychology of advertising. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-34639-3.
-
KRISHNA, Aradhna. Customer sense: how the 5 senses influence buying behavior. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9780230341739.
-
LEVIN, John. Dark psychology: complete guide how to read and influence people, secret methods of persuasion, mind control, covert manipulation and NLP. USA: John Levin, 2020. ISBN 979-8614414047.
-
MATSUMOTO, David Ricky a JUANG, Linda P. Culture and psychology. Australia: Cengage Learning, 2017. ISBN 9781305648951.
-
MORIARTY, Sandra; MITCHELL, Nancy a WELLS, William. Advertising & IMC: Principles & Practice. Boston: Pearson, 2015. ISBN 978-0133506884.
-
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective.. 2013. ISBN 9780273773221.
-
SANAK-KOSMOWSKA, Katarzyna a TILBURY, Jasper. Evaluating social media marketing: social proof and online buyer behaviour. Abingdon, Oxon: Routled, 2022. ISBN 9781003128052.
-
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: Wiley. 2017.
-
STEVER, Gayle; GILES, David, J.; COHEN, David a MYERS, Mary E. Understanding media psychology. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-51897-4.
-
WHEELER, Alina. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Entire Branding Team. Hoboken, NJ: Wiley, 2018. ISBN 978-1118980828.
|