Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- reklamní modely, analýza reklamního komunikátu; - definice základních psychologických pojmů ve vazbě na marketingovou komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (vnímání, pozornost)) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování kognitivních procesů (učení, paměť) v marketingové komunikaci; - možnosti uplatnění informacích o fungování emocí a motivace v marketingové komunikaci; - psychologie barev a její využití v marketingové komunikaci; - struktura osobnosti a její využití v marketingové komunikaci; - persuaze, manipulace a etika v marketingové komunikaci; - rozhodovací procesy, kognitivní zkratky; - nudging, koncept behaviorální ekonomie, jeho využití v marketingové komunikaci; - psychologické aspekty komunikačního procesu; - využití psychologie při tvorbě jednotlivých prostředků marketingové komunikace; - využití psychologických metod a technik při výzkumu účinnosti marketingové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Semestrální práce
- 44 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
Odborné dovednosti |
---|
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Mít přehled o modelech analýzy reklam |
Mít přehled o modelech analýzy reklam |
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Definovat strukturu osobnosti jako příjemce MK |
Znalost forem persuasivního konání |
Znalost forem persuasivního konání |
Znalost nudge/pošťuchování |
Znalost nudge/pošťuchování |
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
Znalost výzkumných metod využívaných v psychologii reklamy |
Odborné dovednosti |
---|
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Realizovat analýzu reklam podle vybraného teoretického modelu |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím persuazivních apelů |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Navrhnout komunikační kampaň využitím nudge/pošťuchování |
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Aplikovat výzkumnou metodu: rozhovor, dotazník, sémantický profil, projektivní metody |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vytvořit prezentaci na zvolené téma opřené o odborné zdroje |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Doporučená literatura
|
-
FENNIS, Bob M. a STROEBE, Wolfgang. The psychology of advertising. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-34639-3.
-
KRISHNA, Aradhna. Customer sense: how the 5 senses influence buying behavior. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9780230341739.
-
LEVIN, John. Dark psychology: complete guide how to read and influence people, secret methods of persuasion, mind control, covert manipulation and NLP. USA: John Levin, 2020. ISBN 979-8614414047.
-
MATSUMOTO, David Ricky a JUANG, Linda P. Culture and psychology. Australia: Cengage Learning, 2017. ISBN 9781305648951.
-
MORIARTY, Sandra; MITCHELL, Nancy a WELLS, William. Advertising & IMC: Principles & Practice. Boston: Pearson, 2015. ISBN 978-0133506884.
-
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective.. 2013. ISBN 9780273773221.
-
SANAK-KOSMOWSKA, Katarzyna a TILBURY, Jasper. Evaluating social media marketing: social proof and online buyer behaviour. Abingdon, Oxon: Routled, 2022. ISBN 9781003128052.
-
SCOTT, David Meerman. The new rules of marketing & PR: how to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases, and viral marketing to reach buyers directly. Hoboken: Wiley. 2017.
-
STEVER, Gayle; GILES, David, J.; COHEN, David a MYERS, Mary E. Understanding media psychology. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-51897-4.
-
WHEELER, Alina. Designing Brand Identity: An Essential Guide for the Entire Branding Team. Hoboken, NJ: Wiley, 2018. ISBN 978-1118980828.
|