|
Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Koncepce a význam terciárního sektoru, význam a rozvoj marketingu služeb, charakteristika služeb a jejich vliv na marketingové řízení společnosti 2. Metody a techniky marketingového výzkumu v oblasti služeb; 3.-5. Strategické plánování v oblasti služeb: informační, analytická, strategická, taktická a kontrolní fáze procesu, situační a portfoliová analýza, volba strategického přístupu k cílovým trhům, význam misí a dílčích strategických dokumentů v oblasti služeb; 6. Designové myšlení a jeho využití při navrhování služeb; 7.-8. Specifika marketingového mixu (4P) ve službách 9.-11. Nadstavbové prvky marketingového mixu služeb (lidé, materiální prostředí a procesy) a význam jejich řízení a kontroly v jednotlivých oblastech služeb. 12.-13. Aplikace marketingu v různých odvětvích služeb - limity, trendy, příležitosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 74 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Vysvětlete principy realizovaného studentského projektu |
| Vysvětlete principy realizovaného studentského projektu |
| Popsat principy spolupráce mezioborového týmu |
| Popsat principy spolupráce mezioborového týmu |
| Vyjmenovat přístupy oslovení cílových skupin studentského projektu |
| Vyjmenovat přístupy oslovení cílových skupin studentského projektu |
| Definovat základní postupy projektového řízení |
| Definovat základní postupy projektového řízení |
| Vyjmenovat náležitosti realizace kulturního eventu |
| Vyjmenovat náležitosti realizace kulturního eventu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Vytvoření kreativního briefu a debriefu |
| Vytvoření kreativního briefu a debriefu |
| Organizace kulturního eventu |
| Organizace kulturního eventu |
| Práce v mezioborovém týmu |
| Práce v mezioborovém týmu |
| Organizace práce sebe i týmových kolegů |
| Organizace práce sebe i týmových kolegů |
| Realizace kulturního eventu odpovídající požadavkům zvolené cílové skupiny |
| Realizace kulturního eventu odpovídající požadavkům zvolené cílové skupiny |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
HAKSEVER, Cengiz a Barry RENDER. Service and operations management. 2018. ISBN 9789813209442.
-
JAUHARI, Vinnie a DUTTA, Kirti. Services marketing: text and cases. Second edition. New Delhi: Oxford University Press, 2017. ISBN 9780199456161.
-
KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan a SETIAWAN, Iwan. Marketing 5.0: technology for humanity. Hoboken: John Wiley, 2021. ISBN 978-1-119-66851-0.
-
PENIN, Lara. An Introduction to Service Design: Designing the Invisible. 2018. ISBN 978-1472572585.
-
WIRTZ, Jochen a LOVELOCK, Christopher H. Services marketing: people, technology, strategy. Ninth edition. New Jersey: World Scientific, 2022. ISBN 978-1-944659-82-0.
-
WIRTZ, Jochen. Winning in service markets: success through people, technology and strategy. Hackensack: World Scientific, 2017. ISBN 978-1-944659-05-9.
-
ZEITHAML, Valarie A.; BITNER, Mary Jo a GREMLER, Dwayne D. Services marketing: integrating customer focus across the firm. Seventh edition. New York: McGraw-Hill Education, 2018. ISBN 978-1-260-08352-1.
|