|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Hudba a její definice. 2. Hraniční oblasti hudby - muzak, zvukové umění, podkresová hudba. 3. Hudba v přesvědčivé komunikaci. 4. Psychologické aspekty hudby. 5. Sociální a komunikační aspekty hudby. 6. Sémantické aspekty hudby. 7. Estetické aspekty hudby. 8. Hudba v televizní, rozhlasové a internetové reklamě. 9. Hudba v nákupních prostorách. 10. Využití hudby v dalších oblastech marketingové komunikace. 11. Hudba v prostoru (letiště, supermarkety). 12. Hudba v pracovním procesu. 13. Možnosti vědeckého výzkumu vlivu hudby v marketingové komunikaci.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 37 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou nastaveny |
| Předpoklady nejsou nastaveny |
| Výsledky učení |
|---|
| znalost vlastností hudby, které ovlivňují její funkci v marketingové komunikaci |
| znalost vlastností hudby, které ovlivňují její funkci v marketingové komunikaci |
| znalost procesu zapojení hudby do marketingových komunikátů |
| znalost procesu zapojení hudby do marketingových komunikátů |
| znalost historie využití hudby v marketingové komunikaci |
| znalost historie využití hudby v marketingové komunikaci |
| znalost specifik využití hudby v různých oblastech marketingové komunikace |
| znalost specifik využití hudby v různých oblastech marketingové komunikace |
| znalost základních právních aspektů využití hudby v marketingové komunikaci |
| znalost základních právních aspektů využití hudby v marketingové komunikaci |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit roli hudby v marketingové komunikaci |
| vysvětlit roli hudby v marketingové komunikaci |
| analyzovat roli hudby v konkrétním komunikátu |
| analyzovat roli hudby v konkrétním komunikátu |
| navrhnout podobu hudby pro konkrétní komunikát |
| navrhnout podobu hudby pro konkrétní komunikát |
| analyzovat vztah hudby a ostatních složek marketingových komunikátů |
| analyzovat vztah hudby a ostatních složek marketingových komunikátů |
| vysvětlit hudební strategii vybraných značek |
| vysvětlit hudební strategii vybraných značek |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Přednášení |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza textu |
| Analýza textu |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Esej |
| Esej |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
GRAAKJ?R, Nicolai. Analyzing music in advertising: television commercials and consumer choice. London, 2018. ISBN 9781138616813.
-
Graakj?r, Nicolai, Jantzen, Christian. Music in Advertising. 2009. ISBN 978-87-7307-965-2.
-
KRTIČKA, Jan a MRKUS, Pavel, ed. Sound and environment: contemporary approaches to sonic ecology in art = Zvuk a prostředí: současné přístupy ke zvukové ekologii v umění. In Ústí nad Labem: Faculty of Art and Design at Jan Evangelista Purkyně University, 2020. ISBN 978-80-7561-268-7.
-
Lusensky, Jakob. Sounds Like Branding. 2011. ISBN 9781408151433.
-
MINSKY, Laurence a FAHEY, Colleen. Audio branding: using sound to build your brand. London: Kogan Page, 2017. ISBN 9780749478575.
-
NORTH, Adrian C. a HARGREAVES, David J. The social and applied psychology of music. Oxford: Oxford University Press, 2008. ISBN 9780198567424.
|