Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- systematika metodologie vědy; - možnosti a limity lidského poznání; - základní myšlenkové postupy při tvorbě vědecké znalosti; - dějiny metodologie vědy; - významné osobnosti metodologie vědy; - verifikace a falzifikace hypotéz; - metody společenských věd; - vývoj metod v oblasti kvalitativního a kvantitativního výzkumu; - smíšený a kombinovaný výzkum; - vědecké metody v oblasti výzkumu trhu a komunikace; - uplatnění metod vědy v akademickém a komerčním výzkumu; - tvorba vědeckého textu; - možnosti uplatnění vědeckých metod v kvalifikačních pracích.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza textu
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 4 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
znalost možností a limitů vědeckého poznání |
znalost možností a limitů vědeckého poznání |
znalost vývoje uvažování o metodách vědeckého zkoumání |
znalost vývoje uvažování o metodách vědeckého zkoumání |
znalost hlavních osobností dějin metodologie vědy |
znalost hlavních osobností dějin metodologie vědy |
znalost principů pozitivismu, interpretativismu, realismu a dalších přístupů k interpretaci závěrů výzkumu |
znalost principů pozitivismu, interpretativismu, realismu a dalších přístupů k interpretaci závěrů výzkumu |
znalost možností uplatnění metod vědeckého výzkumu v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
znalost možností uplatnění metod vědeckého výzkumu v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit různé pohledy na možnosti a omezení vědeckého zkoumání |
vysvětlit různé pohledy na možnosti a omezení vědeckého zkoumání |
aplikovat jednotlivé metody vědeckého zkoumání v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
aplikovat jednotlivé metody vědeckého zkoumání v oblasti marketingu a marketingové komunikace |
sestavit design smíšeného výzkumu |
sestavit design smíšeného výzkumu |
zvolit strategii kvalitativního a/nebo kvantitativního výzkumu pro konkrétní situaci |
zvolit strategii kvalitativního a/nebo kvantitativního výzkumu pro konkrétní situaci |
interpretovat závěry výzkumu v duchu jednotlivých přístupů (pozitivismus, interpretativismus) |
interpretovat závěry výzkumu v duchu jednotlivých přístupů (pozitivismus, interpretativismus) |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Praktické procvičování |
Praktické procvičování |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
BRUUN, Hans, Henrik. Science, values and politics in Max Webers methodology. London: Routledge, 2016. ISBN 0754645290.
-
Bryman, Alan. Social research methods. Fifth edition. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 9780199689453.
-
CARR, Deborah S.; BOYLE HEGER, Elisabeth; CORNWELL, Benjamin; CORRELL, Shelley; CROSNOE, Robert et al. The art and science of social research: Deborah Carr, Elizabeth Heger Boyle, Benjamin Cornwell, Shelley Correll, Robert Crosnoe, Jeremy Freese, Mary C. Waters. New York: W.W. Norton & Company, 2021. ISBN 978-0-393-42820-9.
-
FLICK, Uwe. Introducing research methodology: thinking your way through your research project. Los Angeles: SAGE, 2020. ISBN 978-1-5264-9693-5.
-
FREESE Jeremy a WATERS, Mary C. The art and science of social research. New York: W.W. Norton & Company, 2021. ISBN 978-0-393-42820-9.
-
LOSEKE, Donileen R. Methodological thinking: basic principles of social research design. Los Angeles: SAGE, 2017. ISBN 9781506304717.
-
TERRY, Gareth a HAYFIELD, Nikki. Essentials of thematic analysis. Washington, DC: American Psychological Association. Essentials of qualitative methods, 2021. ISBN 978-1-4338-3557-5.
-
WALLIMAN, Nicholas. Research methods: the basics. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2022. ISBN 978-0-367-69408-1.
|