|
Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Struktura veřejných služeb. 2. Řízení veřejných služeb ze strany zainteresovaných stran. 3. Aspekty a trendy marketingové komunikace veřejných služeb. 4. Strategická komunikace veřejných služeb. 5. Marketingová komunikace poskytovatelů zdravotních služeb. 6. Marketingová komunikace poskytovatelů sociálních služeb. 7. Komunikační plán. 8. Specifika reklamy a PR poskytovatelů veřejných služeb. 9. Komunikace při sponzorování a fundraisingu veřejných služeb. 10. Komunikace veřejných služeb na sociálních sítích. 11. Krizová komunikace a tiskový mluvčí. 12. Etika marketingové komunikace veřejných služeb. 13. Aktuální případové studie a příklady.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Cvičení na počítači, Řešení situačních problematik - učení se v situacích
- Semestrální práce
- 18 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 16 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu |
| vysvětlit postavení veřejných služeb v tržní společnosti a definovat jejich strukturu |
| vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb |
| vysvětlit roli stakeholderů, jejich význam a způsoby zapojení do komunikace veřejných služeb |
| vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách |
| vysvětlit specifika reklamy, public relations, sponzoringu, fundraisingu, komunikace na sociálních sítích a krizové komunikace ve veřejných službách |
| analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
| analyzovat a vysvětlit rozdíly v marketingové komunikaci poskytovatelů zdravotních a sociálních služeb |
| zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace |
| zhodnotit význam etiky, transparentnosti a společenské odpovědnosti při komunikaci veřejných služeb a posoudit jejich vliv na image organizace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby |
| sestavit komunikační plán pro organizaci poskytující veřejné služby |
| kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb |
| kriticky hodnotit mediálně známé kauzy a jejich řešení prostřednictvím marketingové komunikace veřejných služeb |
| aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb |
| aplikovat obecné principy marketingové komunikace ve specifickém prostředí veřejných služeb |
| porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální) |
| porovnat a vyhodnotit specifika komunikace v různých typech veřejných služeb (zdravotní vs. sociální) |
| integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce |
| integrovat principy strategické, krizové a etické komunikace do uceleného komunikačního rámce |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Přednášení |
| Přednášení |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
AKMAN, Çi??dem; AKMAN, Elvetti?n a OKCU, Murat. Handbook of Research on Global Challenges for Improving Public Services and Government Operations. 2021.
-
FINE, Seymour H. Marketing the public sector: promoting the causes of public and nonprofit. London, 2017.
-
LLORENS, Jared; KLINGNER, Donald E. a NALBANDIAN, John. Public personnel management: contexts and strategies. Seventh edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 9781138281202.
-
RAINEY, Hal G.; FERNANDEZ, Sergio a MALATESTA, Deanna. Understanding and managing public organizations: essential texts for nonprofit and public leadership and management. Sixth edition. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2021. ISBN 9781119705963.
-
RHODA, Richard. Urban and regional analysis for development planning. New York, NY: Routledge, 2018. ISBN 9781000001990.
-
SRITHONGRUNG, Arwiphawee; ERMASOVA, Natalia a YUSUF, Juita-Elena Wie. Capital management and budgeting in the public sector. Hershey, Pennsylvania (701 E. Chocolate Avenue, Hershey, Pennsylvania, 17033, USA): IGI Global, 2019.
-
SZENDE, Peter; DALTON, Alec N. a YOO, Michelle. Operations management in the hospitality industry. Bingley, U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781838675417.
|