|
Vyučující
|
-
Štarchoň Peter, prof. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika marketingu vyplývající z povahy jednotlivých odvětví. 2. Tržní sektory, klasifikace ekonomických činností (EU-NACE). 3. Profil odvětví, jeho charakteristika, atraktivita, konkurenční síly a životní cyklus. 4. Charakteristika specifik marketingu ve vybraných odvětvích. 5. Marketing v bankovnictví. 6. Marketing v pojišťovnictví. 7. Marketing ve zdravotnictví. 8. Marketing ve farmaceutickém průmyslu. 9. Marketing v cestovním ruchu. 10. Obchodní marketing, marketing v maloobchodu. 11. Marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru I. 12. Marketing v zemědělsko-potravinářském sektoru II. 13. Politický marketing.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti bankovnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti finančnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti zdravotnictví |
| Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
| Znalost specifik marketingu v oblasti farmaceutického průmyslu |
| Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
| Znalost specifik marketingu v oblasti cestovního ruchu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti bankovnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti finančnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti zdravotnictví |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti farmaceutického průmyslu |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
| Naplánovat komunikační kampaň v oblasti cestovního ruchu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
-
ENNEW, Christine a Nigel WAITE. Financial services marketing: an international guide to principles and practice. 2013. ISBN 9780203521649.
-
GREWAL, Dhruv. Retail Marketing Management: the 5 es of retailing. 2019. ISBN 978-1526446855.
-
CHERNEV, Alexander. Strategic marketing management. Chicago: Cerebellum Press, 2018. ISBN 9781936572502.
-
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. Harlow, Essex, England, 2014. ISBN 978-1-292-02003-7.
-
MISHKIN, Frederic S. The economics of money, banking and financial markets. Twelfth edition, Global edition. The Pearson series in economics, 2019. ISBN 978-1-292-26885-9.
-
PRESTON, Schmidl. f I Were You: TheComplete Guide To Thriving In The Insurance Industry. 2019. ISBN 978-1793886132.
-
RAYNER, Clare. How to sell to retail: the secrets of getting your product to market. 2013. ISBN 9780749466800.
-
ROLLINS, Brent L. & Matthew PERRI. Pharmaceutical marketing. 2014. ISBN 978-1449697990.
-
SATCHELL, Stephen Ellwood a GRANT, Andrew Robert. Market momentum: theory and practice. Hoboken: Wiley, 2021.
|