Předmět: Global Aspects in Marketing Communication

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Global Aspects in Marketing Communication
Kód předmětu KUMK/EGAMC
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
1. Globální aspekty vývoje současného světa, počátky globalizace, vznik nové světové reality. Charakteristika globalizačních procesů ve světě ? ekonomika, kultura, národní zájmy, nadnárodní celky. 2.-3. Analýza přistoupení České republiky k nadnárodnímu seskupení EU ? faktické a komunikační aspekty problematiky. Národní stát nebo nadnárodní celek ? jaké síly působí v polaritě názorů. Vznik nové kultury. Mezikulturní komplikace nebo vznik nové kultury? 4. Mezinárodní ekonomické trendy ? nové jevy v marketingu a nový obraz budoucnosti. Charakteristika hlavních hnacích sil nadnárodních ekonomických seskupení, proces koncentrace a monopolizace, alokace kapitálu ? komunikace tématu a možnosti spotřebitelské sféry bránit se negativním aspektům ekonomické globalizace. 5. Bohatství a chudoba ? dva aspekty jedné globalizace, sociální hnutí a možnost pomoci ? role komerční a sociální marketingové komunikace 6. Vzdělání jako veřejné právo nebo veřejná povinnost? Mýtus levné nevzdělané pracovní síly, přístup ke vzdělání a požadavky na vzdělání jako conditio sine qua non dalšího harmonického sociálního rozvoje. 7.-8. Ekologie jako ústřední téma protiglobalizačních střetů ? kde je pravda a čí zájmy jsou v centru pozornosti? Kjótský protokol a nejednoznačnost současné situace. 9. Výroba spotřebního zboží a role marketingové komunikace při přípravě a formování spotřebitelské poptávky. 10. Značky a jejich role jako moderních ikon světa ? pirátské napodobeniny jako druhá strana mince. Jsou celebrity novými ikonami globalizovaného světa? Produktová reklama jako nová forma seriózní nabídky? 11. Konkurenceschopnost jako ústřední bod střetu zájmů firem ? benchmarking jako nástroj k poznání aktuálního stavu 12. Měnící se svět médií, nástup IT, komunikační sítě, chaos versus nová pravidla pro informace? 13. Reklama jako povolená lež? Změna postavení reklamy v systému marketingové komunikace, vznik nových komunikačních kategorií v rámci MC.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výsledky učení
Odborné znalosti
Globalizace
Globalizace
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Homogenizace potřeb spotřebitelů
Globální marketingové komunikace
Globální marketingové komunikace
Globální spotřebitelská kultura
Globální spotřebitelská kultura
Historie globalizace
Historie globalizace
Odborné dovednosti
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Definovat globalizaci, vysvětlit její výhody a nevýhody
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Vysvětlit homogenizační tendence v spotřebitelském chování
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Pochopit roli marketingových komunikací v globalizačním procesu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Vysvětlit globální spotřebitelskou kulturu
Získat přehled o historii globalizace
Získat přehled o historii globalizace
Doporučená literatura
  • COWHEY, Peter F.; ARONSON, Jonathan David a ABELSON, Donald. Transforming global information and communication markets: the political economy of innovation. Information revolution and global politics. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2009. ISBN 9780262255066.
  • KITCHEN, Philip J. Integrated marketing communications: a global brand-driven approach. Cham: Palgrave Macmillan, 2022. ISBN 978-3-030-76415-9.
  • KOTABE, Masaaki a HELSEN, Kristiaan. Global marketing management. Ninth edition. Hoboken, NJ: Wiley, 2023. ISBN 978-1-119-88876-5.
  • MILANOVIC, Branko. Global Inequality. A New Approach for the Age of Globalization. 2016. ISBN 978-0674-73713-6.
  • MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising: Understanding cultural paradoxes. 6th Edition. SAGE Publications Ltd., 2021. ISBN 1529732506.
  • SORRELLS, Kathryn; SEKIMOTO, Sachi. Globalizing Intercultural Communication: A Reader. California: SAGE Publications, 2016. ISBN 9781452299334.
  • Steger, Mangred B. Globalization. A Very Short Introduction. Oxford : Oxford University Press, 2017. ISBN 978-0-1987-7955-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr