Předmět: Ethics in Marketing Communication

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Ethics in Marketing Communication
Kód předmětu KUMK/EETMC
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Historie etiky. 2. Srovnání právních a etických standardů v oblasti MK. 3. Etika v podnikání a marketingu. 4. Základní typy kodexů v oblasti marketingové komunikace. 5. Rada pro reklamu České republiky, působnost, stanovy, orgány. 6. Rozhodčí komise Rady pro reklamu České republiky, způsob rozhodování. 7. Základní principy reklamní etiky z pohledu etických kodexů jiných oblastí MK. 8. Etické principy MK platné na území České republiky (úvodní ustanovení). 9. Obecné principy reklamní praxe. 10. Zvláštní požadavky na reklamu. 11. Problémové produkty v reklamě. 12. Etika v přímém marketingu, PR, podpoře prodeje. 13. Etický rozměr vybraných značek.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Domácí příprava na výuku - 38 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 23 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 33 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
vysvětlit principy etiky v podnikání a marketingové komunikaci
vysvětlit principy etiky v podnikání a marketingové komunikaci
rozlišit právní a etické normy v oblasti marketingové komunikace a vysvětlit jejich vzájemný vztah
rozlišit právní a etické normy v oblasti marketingové komunikace a vysvětlit jejich vzájemný vztah
popsat základní druhy etických kodexů a jejich aplikaci v českém i mezinárodním prostředí
popsat základní druhy etických kodexů a jejich aplikaci v českém i mezinárodním prostředí
definovat postavení a roli Rady pro reklamu ČR a porozumět jejím rozhodovacím procesům
definovat postavení a roli Rady pro reklamu ČR a porozumět jejím rozhodovacím procesům
charakterizovat aktuální etické problémy a kauzy v marketingové komunikaci českých i zahraničních firem
charakterizovat aktuální etické problémy a kauzy v marketingové komunikaci českých i zahraničních firem
Odborné dovednosti
interpretovat etickou dimenzi marketingové komunikace na praktických příkladech
interpretovat etickou dimenzi marketingové komunikace na praktických příkladech
porovnat právní a etické přístupy k řešení konkrétních situací v reklamě a marketingové komunikaci
porovnat právní a etické přístupy k řešení konkrétních situací v reklamě a marketingové komunikaci
analyzovat etické kodexy a aplikovat je na vybrané příklady z praxe
analyzovat etické kodexy a aplikovat je na vybrané příklady z praxe
zhodnotit význam Rady pro reklamu ČR pro regulaci a etický rozměr marketingové komunikace
zhodnotit význam Rady pro reklamu ČR pro regulaci a etický rozměr marketingové komunikace
diskutovat a obhájit vlastní stanovisko k aktuálním etickým kauzám v oblasti marketingové komunikace
diskutovat a obhájit vlastní stanovisko k aktuálním etickým kauzám v oblasti marketingové komunikace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Demonstrace
Demonstrace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Týmová práce
Týmová práce
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Známkou
Známkou
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Didaktický test
Didaktický test
Doporučená literatura
  • Collins, Denis. Business ethics : best practices for designing and managing ethical organizations. Los Angeles, 2019. ISBN 9781506388052.
  • KNAPP, John C. a HULBERT, Azalea M. Ghostwriting and the ethics of authenticity. New York: Palgrave Macmillan, published by Springer Nature, 2017.
  • MCKINLEY, Mary M. (ed.). Ethics in marketing and communications: towards a global perspective. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012. ISBN 9780230358553.
  • THOMAS, Andrew R.; POP, Nicolae Al; IORGA, Ana Maria a DUCU, Cristian. Ethics and neuromarketing: implications for market research and business practice. Switzerland: Springer International Publishing, 2017.
  • TOSCANI, Oliviero. Oliviero Toscani : More than fifty years of magnificent failures. ISBN 978-1783130085.
  • VELASQUEZ, Manuel G. Business ethics: concepts and cases. Pearson new international edition. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 9781292022819.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr