|
Vyučující
|
-
Staňková Pavla, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Historie etiky. 2. Srovnání právních a etických standardů v oblasti MK. 3. Etika v podnikání a marketingu. 4. Základní typy kodexů v oblasti marketingové komunikace. 5. Rada pro reklamu České republiky, působnost, stanovy, orgány. 6. Rozhodčí komise Rady pro reklamu České republiky, způsob rozhodování. 7. Základní principy reklamní etiky z pohledu etických kodexů jiných oblastí MK. 8. Etické principy MK platné na území České republiky (úvodní ustanovení). 9. Obecné principy reklamní praxe. 10. Zvláštní požadavky na reklamu. 11. Problémové produkty v reklamě. 12. Etika v přímém marketingu, PR, podpoře prodeje. 13. Etický rozměr vybraných značek.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 38 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 23 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 33 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| vysvětlit principy etiky v podnikání a marketingové komunikaci |
| vysvětlit principy etiky v podnikání a marketingové komunikaci |
| rozlišit právní a etické normy v oblasti marketingové komunikace a vysvětlit jejich vzájemný vztah |
| rozlišit právní a etické normy v oblasti marketingové komunikace a vysvětlit jejich vzájemný vztah |
| popsat základní druhy etických kodexů a jejich aplikaci v českém i mezinárodním prostředí |
| popsat základní druhy etických kodexů a jejich aplikaci v českém i mezinárodním prostředí |
| definovat postavení a roli Rady pro reklamu ČR a porozumět jejím rozhodovacím procesům |
| definovat postavení a roli Rady pro reklamu ČR a porozumět jejím rozhodovacím procesům |
| charakterizovat aktuální etické problémy a kauzy v marketingové komunikaci českých i zahraničních firem |
| charakterizovat aktuální etické problémy a kauzy v marketingové komunikaci českých i zahraničních firem |
| Odborné dovednosti |
|---|
| interpretovat etickou dimenzi marketingové komunikace na praktických příkladech |
| interpretovat etickou dimenzi marketingové komunikace na praktických příkladech |
| porovnat právní a etické přístupy k řešení konkrétních situací v reklamě a marketingové komunikaci |
| porovnat právní a etické přístupy k řešení konkrétních situací v reklamě a marketingové komunikaci |
| analyzovat etické kodexy a aplikovat je na vybrané příklady z praxe |
| analyzovat etické kodexy a aplikovat je na vybrané příklady z praxe |
| zhodnotit význam Rady pro reklamu ČR pro regulaci a etický rozměr marketingové komunikace |
| zhodnotit význam Rady pro reklamu ČR pro regulaci a etický rozměr marketingové komunikace |
| diskutovat a obhájit vlastní stanovisko k aktuálním etickým kauzám v oblasti marketingové komunikace |
| diskutovat a obhájit vlastní stanovisko k aktuálním etickým kauzám v oblasti marketingové komunikace |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Demonstrace |
| Demonstrace |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Týmová práce |
| Týmová práce |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Známkou |
| Známkou |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
|
Doporučená literatura
|
-
Collins, Denis. Business ethics : best practices for designing and managing ethical organizations. Los Angeles, 2019. ISBN 9781506388052.
-
KNAPP, John C. a HULBERT, Azalea M. Ghostwriting and the ethics of authenticity. New York: Palgrave Macmillan, published by Springer Nature, 2017.
-
MCKINLEY, Mary M. (ed.). Ethics in marketing and communications: towards a global perspective. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2012. ISBN 9780230358553.
-
THOMAS, Andrew R.; POP, Nicolae Al; IORGA, Ana Maria a DUCU, Cristian. Ethics and neuromarketing: implications for market research and business practice. Switzerland: Springer International Publishing, 2017.
-
TOSCANI, Oliviero. Oliviero Toscani : More than fifty years of magnificent failures. ISBN 978-1783130085.
-
VELASQUEZ, Manuel G. Business ethics: concepts and cases. Pearson new international edition. Harlow: Pearson, 2014. ISBN 9781292022819.
|