Vyučující
|
-
Juříková Martina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1.-2. Data mining, Big data, význam pojmu ?data mining a extrakce dat?, podmínky a proces zavedení a řízení data miningu ve společnosti. 3.-5. Specifika, možnosti a limity data miningu pro malé podniky. 6.-8. Databázový marketing a jeho souvislosti s data miningem v offline prostředí ? důležité typy informací, jejich získávání, analýza a interpretace pro marketingové rozhodování. 9-10 Těžba dat v online prostředí, co a jak ?těžit? ze sociálních sítí a online marketingu. 11.-13. Web mining ? nástroje pro hlubší analýzu a propojení s CRM moduly.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Znalost pojmu data mining |
Znalost pojmu data mining |
Znalost technik data miningu |
Znalost technik data miningu |
Znalost přínosů data miningu |
Znalost přínosů data miningu |
Znalost nejčastějších oblastí uplatnění data miningu |
Znalost nejčastějších oblastí uplatnění data miningu |
Znalost možností měření efektivity data miningu |
Znalost možností měření efektivity data miningu |
Odborné dovednosti |
---|
Vysvětlit princip data miningu |
Vysvětlit princip data miningu |
Vysvětlit rozdíl data miningu od jiných výzkumných technik |
Vysvětlit rozdíl data miningu od jiných výzkumných technik |
Vytvořit plán využití data miningu |
Vytvořit plán využití data miningu |
Navrhnout vhodné metody data miningu |
Navrhnout vhodné metody data miningu |
Navrhnout způsob měření efektivity data miningu |
Navrhnout způsob měření efektivity data miningu |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
Doporučená literatura
|
-
Data mining a complete guide - 2020 edition: practical tools for self-assessment. 2020 edition. Brendale: The Art of service, 2020. ISBN 978-0-655-92523-1.
-
EAGLE, Nathan a Kate GREENE. Reality mining: using big data to engineer a better world. 2014. ISBN 9780262529839.
-
GRIMMER, Justin; ROBERTS, Margaret E. a STEWART, Brandon M. Text as data: a new framework for machine learning and the social sciences. Princeton University press, 2022. ISBN 978-0-691-20755-1.
-
IGNATOW, Gabe, and MIHALCEA, Rada F. An Introduction to Text Mining: Research Design, Data Collection, and Analysis.. San Francisco: Sage, 2018. ISBN 978-1506337005.
-
LEVENTHAL, Barry. Predictive analytics for marketers: using data mining for business advantage. London: Kogan Page, 2018. ISBN 9780749479930.
-
WITTEN, I. H.; FRANK, Eibe; HALL, Mark A. a PAL, Christopher J. Data mining: practical machine learning tools and techniques. Fourth edition. Amsterdam: Elsevier, 2017. ISBN 9780128042915.
|