Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Definice CSR, historický vývoj. 2. Teorie zainteresovaných stran. 3. Spotřebitelé, zaměstnanci. 3. Investoři, komunity. 4. Veřejnost, státní správa, místní samospráva, média, odbory. 5. Filantropie, případové studie. 6. Ekonomická oblast. 7. Sociální oblast. 8. Oblast životního prostředí. 9. Bezpečnost a zdraví, citlivá odvětví. 10. Inovace v CSR. 11. Společnost Baťa a CSR. 12. Ukazatele CSR, komplexní řízení kvality. 13. Hodnocení a podávání zpráv.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
|
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit) |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Vysvětlit pojem sociální podnikání |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Popsat typické etické problémy v reklamě |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Uvést typické etické problémy na pracovišti |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji |
Odborné dovednosti |
---|
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Rozpoznat neetickou reklamu |
Navrhnout etický kodex firmy |
Navrhnout etický kodex firmy |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Didaktický test |
Didaktický test |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
Blowfield, Michael. Corporate Social Responsibility. 2019. ISBN 9780198797753.
-
GONZÁLEZ GÓMEZ, Lina Marcela; VARGAS-PRECIADO, Lucely a CROWTHER, David. Corporate social responsibility and corporate governance: concepts, perspectives and emerging trends in Ibero-America. United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144118.
-
Haynes, Kathryn; Murray, Alan; Dillard F. Jesse. Corporate social responsibility: a research handbook. Abingdon, Oxon: Routledge, 2013. ISBN 9780415781718.
-
OMRANE, Amina; KASSMI, Khalil; AKRAM, Muhammad Wasim; KHANNA, Ashish a MOSTAFIZ, Md Imtiaz, ed. Sustainable entrepreneurship, renewable energy-based projects, and digitalization. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-46837-8.
-
ÖRTENBLAD, Anders, ed. Research handbook on corporate social responsibility in context. UK: Edward Elgar, 2016. ISBN 978-1-78347-479-0.
-
SHALTEGGER, Stefan; BURRITT, Roger a PETERSEN, Holger. An introduction to corporate environmental management: striving for sustainability. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-874719-65-6.
-
SHARMA, Rishi Raj; KAUR, Tanveer a SINGH SYAN, Amanjot. Sustainability marketing: new directions and practices. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712447.
-
VERTIGANS, Stephen a IDOWU, Samuel O. Corporate social responsibility: academic insights and impacts. Springer International Publishing, 2017.
|