Předmět: Corporate Social Responsibility

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Corporate Social Responsibility
Kód předmětu KUMK/ECSR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Definice CSR, historický vývoj. 2. Teorie zainteresovaných stran. 3. Spotřebitelé, zaměstnanci. 3. Investoři, komunity. 4. Veřejnost, státní správa, místní samospráva, média, odbory. 5. Filantropie, případové studie. 6. Ekonomická oblast. 7. Sociální oblast. 8. Oblast životního prostředí. 9. Bezpečnost a zdraví, citlivá odvětví. 10. Inovace v CSR. 11. Společnost Baťa a CSR. 12. Ukazatele CSR, komplexní řízení kvality. 13. Hodnocení a podávání zpráv.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 6 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 30 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Charakterizovat koncept Společenské odpovědnosti firem a jmenovat 3 pilíře CSR
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Objasnit nástroje podnikatelské etiky (např. etický kodex, etický a sociální audit)
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Vysvětlit pojem sociální podnikání
Popsat typické etické problémy v reklamě
Popsat typické etické problémy v reklamě
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Uvést typické etické problémy na pracovišti
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Vysvětlit CSR problémy firem ve vztahu ke konzumní společnosti, sweatshopům a udržitelnému rozvoji
Odborné dovednosti
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Analyzovat a zhodnotit jednání firmy z pohledu CSR
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat jednání firmy v rozporu s udržitelným rozvojem
Rozpoznat neetickou reklamu
Rozpoznat neetickou reklamu
Navrhnout etický kodex firmy
Navrhnout etický kodex firmy
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Všímat si současných problémů firem v oblasti CSR
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Didaktický test
Didaktický test
Známkou
Známkou
Doporučená literatura
  • Blowfield, Michael. Corporate Social Responsibility. 2019. ISBN 9780198797753.
  • GONZÁLEZ GÓMEZ, Lina Marcela; VARGAS-PRECIADO, Lucely a CROWTHER, David. Corporate social responsibility and corporate governance: concepts, perspectives and emerging trends in Ibero-America. United Kingdom: Emerald Publishing Limited, 2017. ISBN 9781787144118.
  • Haynes, Kathryn; Murray, Alan; Dillard F. Jesse. Corporate social responsibility: a research handbook. Abingdon, Oxon: Routledge, 2013. ISBN 9780415781718.
  • OMRANE, Amina; KASSMI, Khalil; AKRAM, Muhammad Wasim; KHANNA, Ashish a MOSTAFIZ, Md Imtiaz, ed. Sustainable entrepreneurship, renewable energy-based projects, and digitalization. Boca Raton, FL: CRC Press, Taylor & Francis Group, 2021. ISBN 978-0-367-46837-8.
  • ÖRTENBLAD, Anders, ed. Research handbook on corporate social responsibility in context. UK: Edward Elgar, 2016. ISBN 978-1-78347-479-0.
  • SHALTEGGER, Stefan; BURRITT, Roger a PETERSEN, Holger. An introduction to corporate environmental management: striving for sustainability. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-874719-65-6.
  • SHARMA, Rishi Raj; KAUR, Tanveer a SINGH SYAN, Amanjot. Sustainability marketing: new directions and practices. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2021. ISBN 9781800712447.
  • VERTIGANS, Stephen a IDOWU, Samuel O. Corporate social responsibility: academic insights and impacts. Springer International Publishing, 2017.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr