|
Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
|
Obsah předmětu
|
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita - teoretické základy. 3. Kreativita vybraných osobností z oblasti reklamy - znalost historických souvislostí. 4. Základní oblasti a typy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita - součást činností při přípravě reklamní kampaně. 7. Rozvoj kreativity - pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (strach atd.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Definovat principy kreativity |
| Definovat principy kreativity |
| Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
| Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
| Popsat bariéry kreativity. |
| Popsat bariéry kreativity. |
| Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikovat principy kreativity |
| Aplikovat principy kreativity |
| Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
| Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
| Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
| Analyzovat bariéry kreativity. |
| Analyzovat bariéry kreativity. |
| Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Exkurze |
| Exkurze |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Individuální práce studentů |
| Individuální práce studentů |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
| Příprava a přednes prezentace |
| Příprava a přednes prezentace |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
-
BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly. Creativity: the psychology of discovery and invention. 2015. ISBN 0062283251.
-
LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
-
PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
-
SHEN, Wangbing; WANGSuyuhan; YU, Jie; LIU, Zongying; YUAN, Yuan a LU, Fang. Applied Cognitive Psychology. 2021.
|