Vyučující
|
-
Bačuvčík Radim, doc. Ing. Mgr. Ph.D.
-
Gamalová Kamila, Mgr. MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Pojem a definice kreativity. 2. Kreativita a originalita ? teoretické základy. 3. Kreativita vybraných osobností z oblasti reklamy ? znalost historických souvislostí. 4. Základní oblasti a typy kreativity. 5. Bariéry a mýty kreativity. 6. Kreativita ? součást činností při přípravě reklamní kampaně. 7. Rozvoj kreativity ? pozitivní kreativita. 8. Kreativní metody a techniky. 9. Fáze hledání nápadu a řešení problému. 10. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (humor). 11. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (sex). 12. Kreativita v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů MC (strach atd.). 13. Kreativita při tvorbě reklamních titulků, sloganů a názvů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Exkurze
- 4 hodiny za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Odborné dovednosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
Definovat principy kreativity |
Definovat principy kreativity |
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Vysvětlit vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
Vyjmenovat důležité osobnosti v kreativitě. |
Popsat bariéry kreativity. |
Popsat bariéry kreativity. |
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Vysvětlit kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Odborné dovednosti |
---|
Aplikovat principy kreativity |
Aplikovat principy kreativity |
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Analyzovat vztah mezi kreativitou a originalitou. |
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
Aplikovat znalosti důležitých osobností v kreativitě. |
Analyzovat bariéry kreativity. |
Analyzovat bariéry kreativity. |
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Aplikovat kreativitu v oblasti nejsilnějších emocionálních apelů marketingových komunikací. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Exkurze |
Exkurze |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza seminární práce |
Analýza seminární práce |
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Známkou |
Známkou |
Doporučená literatura
|
-
ALTSTIEL, Tom; GROW, Jean M.; AUGUSTINE, Dan; JENKINGS, Joanna L. Advertising Creative: Strategy, Copy, and Design. 6th edition. SAGE Publications, 2022. ISBN 978-1071846650.
-
BROUWERS, Steve. Creatives on Creativity. Louster, 2021. ISBN 9789460582837.
-
CATMULL, Ed a Amy WALLACE. Creativity, Inc.: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration.. 2014. ISBN 9780593070093.
-
CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly. Creativity: the psychology of discovery and invention. 2015. ISBN 0062283251.
-
LANDA, Robin. Advertising by design: generating and designing creative ideas across media. Third edition. Hoboken: Wiley, 2016. ISBN 9781118971079.
-
PRATT, Garry. The creativity factor: using the power of the outdoors to spark successful innovation. London: Bloomsbury business, 2022. ISBN 978-1-399-40037-4.
-
SHEN, Wangbing; WANGSuyuhan; YU, Jie; LIU, Zongying; YUAN, Yuan a LU, Fang. Applied Cognitive Psychology. 2021.
|