Předmět: Consumer Behaviour

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Consumer Behaviour
Kód předmětu KUMK/ECOBE
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
1. Vnímání v chování spotřebitelů. 2. Vjemy v chování spotřebitelů. 3. Iluze v marketingové komunikaci. 4. Pozornost v chování spotřebitelů. 5. Psychologie barev. 6. Paměť v chování spotřebitelů. 7. Učení v chování spotřebitelů. 8. Motivace v chování spotřebitelů. 9. Systém hodnot v chování spotřebitelů. 10. Spotřebitelství v dětství. 11. Genderové stereotypy v reklamách. 12. Specifika generace Z. 13. Specifika generace Alfa.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny.
Výsledky učení
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování.
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování.
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu.
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu.
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování.
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování.
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování.
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování.
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu.
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu.
Odborné dovednosti
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum.
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum.
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí.
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí.
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování.
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování.
Student dovede navrhnout personifikaci značky.
Student dovede navrhnout personifikaci značky.
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování.
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Přednášení
Přednášení
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Odborné dovednosti
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Zpracování prezentace
Zpracování prezentace
Doporučená literatura
  • EAST, Robert, Malcolm WRIGHT a Marc VANHUELE. Consumer behaviour: applications in marketing. 2017. ISBN 9781473919501.
  • GENTINA, Elodie a PARRY, Emma. The new generation Z in Asia: dynamics, differences, digitalization. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2020. ISBN 9781800432208.
  • MCDANIEL, Carl D. & Roger H. Gates. Marketing research. 2015. ISBN 978-1118808849.
  • SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE. Consumer behaviour. 2016. ISBN 9781473919136.
  • SCHIFFMAN, Leon G. a WISENBLIT, Joseph. Consumer behavior. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-26924-5.
  • SOLOMON, Michael R.; ASKEGAARD, S?ren; HOGG, Margaret K. a BAMOSSY, Gary J. Consumer behaviour: a European perspective. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24542-3.
  • SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having and being. Harlow, England: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31810-3.
  • SZMIGIN, Isabelle a PIACENTINI, Maria. Consumer behaviour. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199646449.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr