Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
Obsah předmětu
|
1. Vnímání v chování spotřebitelů. 2. Vjemy v chování spotřebitelů. 3. Iluze v marketingové komunikaci. 4. Pozornost v chování spotřebitelů. 5. Psychologie barev. 6. Paměť v chování spotřebitelů. 7. Učení v chování spotřebitelů. 8. Motivace v chování spotřebitelů. 9. Systém hodnot v chování spotřebitelů. 10. Spotřebitelství v dětství. 11. Genderové stereotypy v reklamách. 12. Specifika generace Z. 13. Specifika generace Alfa.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Předpoklady nejsou stanoveny. |
Výsledky učení |
---|
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování. |
Student umí definovat a vysvětlit základní pojmy: spotřebitel, spotřebitelské chování, segmentace, targeting, pozicionování a repozicionování. |
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu. |
Student umí vyjměnovat a vysvětlit typy segmentace využívané v marketingu. |
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování. |
Student umí vysvětlit interdisciplinární charakter spotřebitelského chování. |
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování. |
Student umí popsat personální faktory a klíčové psychologické procesy (motivace, vnímání, učení a paměť) mající vliv na spotřebitelské chování. |
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu. |
Student umí vysvětlit pětistupňový model nákupního rozhodovacího procesu. |
Odborné dovednosti |
---|
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum. |
Student dovede vybrat vhodné segmentační kritériá pro svůj výzkum. |
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí. |
Student dovede rozlišit mezi marketingovou, prodejní a produktovou koncepcí. |
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování. |
Student dovede vybrat relevantní personální faktory pro výzkum spotřebitelského chování. |
Student dovede navrhnout personifikaci značky. |
Student dovede navrhnout personifikaci značky. |
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování. |
Student dovede navrhnout způsoby propagace produktu/služby na základě vyhodnocení výzkumu spotřebitelského chování. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza prezentace |
Analýza prezentace |
Přednášení |
Přednášení |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Řešení situačních problematik - učení se v situacích |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální práce studentů |
Individuální práce studentů |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Analýza prezentace studenta |
Analýza prezentace studenta |
Zpracování prezentace |
Zpracování prezentace |
Doporučená literatura
|
-
EAST, Robert, Malcolm WRIGHT a Marc VANHUELE. Consumer behaviour: applications in marketing. 2017. ISBN 9781473919501.
-
GENTINA, Elodie a PARRY, Emma. The new generation Z in Asia: dynamics, differences, digitalization. U.K.: Emerald Publishing Limited, 2020. ISBN 9781800432208.
-
MCDANIEL, Carl D. & Roger H. Gates. Marketing research. 2015. ISBN 978-1118808849.
-
SETHNA, Zubin a Jim BLYTHE. Consumer behaviour. 2016. ISBN 9781473919136.
-
SCHIFFMAN, Leon G. a WISENBLIT, Joseph. Consumer behavior. Harlow, England: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-26924-5.
-
SOLOMON, Michael R.; ASKEGAARD, S?ren; HOGG, Margaret K. a BAMOSSY, Gary J. Consumer behaviour: a European perspective. Harlow: Pearson, 2019. ISBN 978-1-292-24542-3.
-
SOLOMON, Michael R. Consumer behavior: buying, having and being. Harlow, England: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-31810-3.
-
SZMIGIN, Isabelle a PIACENTINI, Maria. Consumer behaviour. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 9780199646449.
|