Vyučující
|
-
Pavelka Jiří, prof. PhDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
1. Umění, věda a reklama jako socioekonomické jevy. 2. Vývoj uvažování o umění v kontextu vývoje lidské společnosti. 3. Propagační funkce uměleckých děl v historii a současnosti. 4. Možnosti poznání v historii lidské společnosti. Milníky vývoje. 5. Média jako obraz stavu společnosti. 6. Propagační projevy ? umělecký, obchodní a přesvědčivý rozměr. 7. Filozofie, umění a obchod. 8. Paradigmatické změny v lidské komunikaci v souvislosti s rozvojem médií. 9. Nové trendy v propagaci jako projev tradičních principů. 10. Vývoj vědeckého myšlení o marketingové komunikaci. 11. Přínos vědecké reflexe marketingové komunikace pro obchodní praxi. 12. Odchod člověka do digitálního světa. 13. Místo etiky v myšlení o marketingové komunikaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 47 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Základní znalosti o sociálních vědách. |
Základní znalosti o sociálních vědách. |
Výsledky učení |
---|
znalost mediálního prostředí |
znalost mediálního prostředí |
znalost problematiky mediální komunikace |
znalost problematiky mediální komunikace |
znalost problematiky umělecké komunikace |
znalost problematiky umělecké komunikace |
znalost problematiky mediálního výzkumu |
znalost problematiky mediálního výzkumu |
znalost propojení umění, médií a vědy |
znalost propojení umění, médií a vědy |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlit specifika českého mediálního prostředí |
vysvětlit specifika českého mediálního prostředí |
vysvětlit specifika různých druhů mediální komunikace |
vysvětlit specifika různých druhů mediální komunikace |
vysvětlit propojení umělecké a mediální komunikace |
vysvětlit propojení umělecké a mediální komunikace |
navrhovat různé typy mediálního výzkumu |
navrhovat různé typy mediálního výzkumu |
navrhnout způsoby propojení umělecké a mediální komunikace |
navrhnout způsoby propojení umělecké a mediální komunikace |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou) |
Přednášení |
Přednášení |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza výkonů studenta |
Analýza výkonů studenta |
Doporučená literatura
|
-
ALOI, Giovanni a MCHUGH, Susan, ed. Posthumanism in art and science: a reader. New York: Columbia University Press, 2021. ISBN 978-0-231-19667-3.
-
BARKER, Chris a JANE, Emma A. Cultural Studies: Theory and Practice. London: SAGE Publications Ltd., 2016. ISBN 978-1-4739-1945-7.
-
Hadley, Steven. Audience development and cultural policy. Cham. 2021.
-
MACDOWALL, Lachlan a BUDGE, Kylie. Art after Instagram: art spaces, audiences, aesthetics. New York, NY: Routledge, 2022.
-
MANOVICH, Lev. The Language of New Media. 2001.
-
SILVERBLATT, Art; MILLER, Donald C.; SMITH, Julie a BROWN, Nikole. Media Literacy: Keys to Interpreting Media Messages. California: Praeger, 2014. ISBN 978-1-4408-3091-4.
-
STOKES, Jane C. How to Do Media and Cultural Studies. 3nd Edition. Los Angeles: SAGE Publications, 2013. ISBN 978-1-5264-2775-5.
|