Předmět: Arts, Science and Advertising

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Arts, Science and Advertising
Kód předmětu KUMK/EASA
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pavelka Jiří, prof. PhDr. CSc.
Obsah předmětu
1. Umění, věda a reklama jako socioekonomické jevy. 2. Vývoj uvažování o umění v kontextu vývoje lidské společnosti. 3. Propagační funkce uměleckých děl v historii a současnosti. 4. Možnosti poznání v historii lidské společnosti. Milníky vývoje. 5. Média jako obraz stavu společnosti. 6. Propagační projevy ? umělecký, obchodní a přesvědčivý rozměr. 7. Filozofie, umění a obchod. 8. Paradigmatické změny v lidské komunikaci v souvislosti s rozvojem médií. 9. Nové trendy v propagaci jako projev tradičních principů. 10. Vývoj vědeckého myšlení o marketingové komunikaci. 11. Přínos vědecké reflexe marketingové komunikace pro obchodní praxi. 12. Odchod člověka do digitálního světa. 13. Místo etiky v myšlení o marketingové komunikaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 47 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Základní znalosti o sociálních vědách.
Základní znalosti o sociálních vědách.
Výsledky učení
znalost mediálního prostředí
znalost mediálního prostředí
znalost problematiky mediální komunikace
znalost problematiky mediální komunikace
znalost problematiky umělecké komunikace
znalost problematiky umělecké komunikace
znalost problematiky mediálního výzkumu
znalost problematiky mediálního výzkumu
znalost propojení umění, médií a vědy
znalost propojení umění, médií a vědy
Odborné dovednosti
vysvětlit specifika českého mediálního prostředí
vysvětlit specifika českého mediálního prostředí
vysvětlit specifika různých druhů mediální komunikace
vysvětlit specifika různých druhů mediální komunikace
vysvětlit propojení umělecké a mediální komunikace
vysvětlit propojení umělecké a mediální komunikace
navrhovat různé typy mediálního výzkumu
navrhovat různé typy mediálního výzkumu
navrhnout způsoby propojení umělecké a mediální komunikace
navrhnout způsoby propojení umělecké a mediální komunikace
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Přednášení
Přednášení
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Odborné dovednosti
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza výkonů studenta
Analýza výkonů studenta
Doporučená literatura
  • ALOI, Giovanni a MCHUGH, Susan, ed. Posthumanism in art and science: a reader. New York: Columbia University Press, 2021. ISBN 978-0-231-19667-3.
  • BARKER, Chris a JANE, Emma A. Cultural Studies: Theory and Practice. London: SAGE Publications Ltd., 2016. ISBN 978-1-4739-1945-7.
  • Hadley, Steven. Audience development and cultural policy. Cham. 2021.
  • MACDOWALL, Lachlan a BUDGE, Kylie. Art after Instagram: art spaces, audiences, aesthetics. New York, NY: Routledge, 2022.
  • MANOVICH, Lev. The Language of New Media. 2001.
  • SILVERBLATT, Art; MILLER, Donald C.; SMITH, Julie a BROWN, Nikole. Media Literacy: Keys to Interpreting Media Messages. California: Praeger, 2014. ISBN 978-1-4408-3091-4.
  • STOKES, Jane C. How to Do Media and Cultural Studies. 3nd Edition. Los Angeles: SAGE Publications, 2013. ISBN 978-1-5264-2775-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr