Předmět: Arts and Media 2

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu Arts and Media 2
Kód předmětu KUMK/EARM2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Göttlichová Veronika, M. A.
Obsah předmětu
1. Úvod do masové komunikace a masových médií. 2. Umění jako nástroj masových médií. 3. Mediální gramotnost: Síla obrazů. 4. Mediální gramotnost: Falešné názory a rámování sdělení. 5. Knihy a síla tisku. 6. Noviny, žurnalistika a umění. 7. Vliv fotografie na umění. 8. Hudební průmysl: hudba jako umění versus hudba jako obchod. 9. Umění v rozhlasovém vysílání. 10. Umění a televize. 11. Film: umění versus obchod ve filmovém průmyslu. 12. Konvergence médií: internet a digitální média. 13. Umění se setkává se sociálními médii.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
Předpoklady nejsou stanoveny.
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny.
Odborné dovednosti
Předpoklady nejsou stanoveny
Předpoklady nejsou stanoveny
Výsledky učení
Odborné znalosti
Estetika z pohledu vědní disciplíny - základní pojmy, odvětví a specifika
Estetika z pohledu vědní disciplíny - základní pojmy, odvětví a specifika
Kultura a umění - teorie umění, umění jako nástroj komunikace
Kultura a umění - teorie umění, umění jako nástroj komunikace
Klasické umění vs. audiovizuální média
Klasické umění vs. audiovizuální média
Vysoká a nízká kultura
Vysoká a nízká kultura
Současné umění a nová (digitální) média
Současné umění a nová (digitální) média
Odborné dovednosti
Estetické vnímání a schopnost estetického vztahu ke skutečnosti
Estetické vnímání a schopnost estetického vztahu ke skutečnosti
Schopnost odhalení hodnot uměleckých děl v průběhu historie
Schopnost odhalení hodnot uměleckých děl v průběhu historie
Uvědomělá identifikace vizuálně obrazných prostředků se schopností vyvolání vizuálně obrazných představ
Uvědomělá identifikace vizuálně obrazných prostředků se schopností vyvolání vizuálně obrazných představ
Způsobilost k vlastnímu úsudku v kontinuitě s hodnotami uměleckých artefaktů historických i současných
Způsobilost k vlastnímu úsudku v kontinuitě s hodnotami uměleckých artefaktů historických i současných
Prezentace umění z pohledu specifik jednotlivých druhů umění v souvislosti s technologickými možnostmi současnosti
Prezentace umění z pohledu specifik jednotlivých druhů umění v souvislosti s technologickými možnostmi současnosti
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace
Analýza prezentace
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Individuální práce studentů
Individuální práce studentů
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Odborné dovednosti
Analýza uměleckého díla
Analýza uměleckého díla
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Řešení situačních problematik - učení se v situacích
Grafické a výtvarné činnosti
Grafické a výtvarné činnosti
Zážitková (sebezkušenostní)
Zážitková (sebezkušenostní)
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Analýza prezentace studenta
Analýza prezentace studenta
Příprava a přednes prezentace
Příprava a přednes prezentace
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Písemná zkouška
Zpracování prezentace
Analýza edukačního materiálu
Analýza edukačního materiálu
Systematické pozorování studenta
Systematické pozorování studenta
Doporučená literatura
  • ARNASON, Harvard H.; MANSFIELD, Elizabeth C. History of Modern Art: Painting, Sculpture, Architecture, Photography. 7th ed.. New Jersey: Pearson Education, Inc., 2013. ISBN 978-0205955480.
  • BARKER, Chris; JANE, Emma A. Cultural Studies: Theory and Practice. 5th ed.. London: SAGE Publications Ltd., 2016. ISBN 978-1473919457.
  • BAUDRILLARD, Jean. The Conspiracy of Art. New York: SEMIOTEXT(E),, 2005. ISBN 1584350288.
  • Berger, John. Ways of seeing. London : Penguin, 2008. ISBN 978-0-141-03579-6.
  • BLANCHÉ, Ulrich. Banksy: Urban Art in a Material World. Marburg: Tectum Verlag, 2016. ISBN 3828835414.
  • BOLTER, J. David. The digital plenitude: the decline of elite culture and the rise of new media. Cambridge: The MIT Press, 2019. ISBN 9780262352505.
  • Bruno, Giuliana. Surface: matters of aesthetics, materiality, and media. Chicago: University of Chicago Press., 2014. ISBN 9780226104942.
  • CAMPBELL, Richard; MARTIN, Christopher R. a FABOS, Bettina. Media & Culture: An Introduction to Mass Communication. Boston: Bedford/St. Martin?s, 2021. ISBN 978-1-319-24493-4.
  • ECO, Umberto a DIXON, Richard. Inventing the Enemy and Other Occasional Writings. London: Vintage Books, 2013. ISBN 9780099553946.
  • E-LEARNING SUPPORT INITIATIVE. Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication. Minnesota: University of Minnesota Libraries Publishing. 2016.
  • HOCKNEY, David a GAYFORD, Martin. A History of Pictures: From the Cave to the Computer Screen. London: Thames & Hudson Ltd., 2016. ISBN 9780500773765.
  • MITCHELL, W. J. T. What Do Pictures Want?: The Lives and Loves of Images. Chicago: University Of Chicago Press, 2005. ISBN 9780226245904.
  • RITZER, George. The McDonaldization of society. 10th Edition. Los Angeles: SAGE Publications, Inc., 2021. ISBN 978-1-5443-9801-3.
  • STOKES, Jane C. How to Do Media and Cultural Studies. 3nd Edition. Los Angeles: SAGE Publications, 2013. ISBN 978-1-5264-2775-5.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr