Vyučující
|
-
Stránský Michal, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Etika a exaktní vědy. 2. Bioetika. 3.-4. Institucionální etika a kodexy chování. 5.-6. Obchodní etika. 7. Morální management. 8.-9. Persuasivní etika. 10.-13. Vybraná témata aplikované etiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
Prerekvizitou je absolvování kurzu KUM/MP7ET |
Prerekvizitou je absolvování kurzu KUM/MP7ET |
Odborné dovednosti |
---|
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
Předpokladem je absolvování kurzu KUMK/MX7ET. |
Prerekvizitou je absolvování kurzu KUM/MP7ET |
Prerekvizitou je absolvování kurzu KUM/MP7ET |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit význam bioetiky. |
vysvětlit význam bioetiky. |
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
vysvětlit význam institucionální etiky pro firemní prostředí. |
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
popsat základní nástroje externího i interního morálního managementu. |
vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
vyjmenovat základní složky morální kompetence. |
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
popsat vybrané principy ovlivňování využívané v marketingové komunikaci. |
Odborné dovednosti |
---|
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
formulovat eticky relevantní myšlenkový experiment. |
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
formulovat relevantní argumenty pro či proti dané pozici ve vybrané eticky akcentované problematice. |
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
ohodnotit persuasivní komunikaci z hlediska Cialdiniho principů ovlivňování. |
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
více rozeznávat iracionální vlivy ovlivňující morální úsudek. |
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
zaujmout poučený kritický postoj k praktickému významu etických kodexů. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Analýza textu |
Analýza textu |
Přednášení |
Přednášení |
Odborné dovednosti |
---|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Příprava a přednes prezentace |
Příprava a přednes prezentace |
Písemná zkouška |
Písemná zkouška |
Doporučená literatura
|
-
CAHN, Steven M. a MARKIE, Peter (ed.). Ethics: history, theory, and contemporary issues. Seventh edition. New York: Oxford university press, 2020. ISBN 978-0-19-094955-6.
-
CIALDINI, Robert. B. Influence: The Psychology of Persuasion. Revised edition. Harper Business, 2006. ISBN 006124189X.
-
Collins, Denis. Business ethics : best practices for designing and managing ethical organizations. Los Angeles, 2019. ISBN 9781506388052.
-
COX, David J. Research ethics in behavior analysis: from laboratory to clinic and classroom. London: Academic Press, 2023. ISBN 9780323909709.
-
Goodpaster, K. E. Teaching and learning ethics by the case method. In The Blackwell guide to business ethics. Malden: Blackwell., 2002.
-
MOELLENDORF, Darrel a WIDDOWS, Heather. The Routledge Handbook of Global Ethics. Routlege, 2019. ISBN 9780367370435.
-
SEKERKA Leslie. Ethics is a Daily Deal Choosing to Build Moral Strength as a Practice. 2015. ISBN 978-3319180892.
-
TANNER, C. Christen, M. Moral Intelligence - A Framework for Understanding Moral Competences.
-
THOMAS, Andrew R.; POP, Nicolae Al; IORGA, Ana Maria a DUCU, Cristian. Ethics and neuromarketing: implications for market research and business practice. Switzerland: Springer International Publishing, 2017.
-
Williams, Bernard. Ethics and the Limits of Philosophy. Harvard University Press, 1985. ISBN 067426858X.
|