|
Vyučující
|
-
Göttlichová Marcela, PaedDr.
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Znalost obsahové náplně předmětu na úrovni středoškolské látky. |
| Znalost obsahové náplně předmětu na úrovni středoškolské látky. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aplikace poznatků na úrovni středoškolské látky (gramatika, stylistika). |
| Aplikace poznatků na úrovni středoškolské látky (gramatika, stylistika). |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| 1. Stylistika: klasifikace, odborná terminologie v kontinuitě s rozvrstvením slovní zásoby |
| 1. Stylistika: klasifikace, odborná terminologie v kontinuitě s rozvrstvením slovní zásoby |
| 2. Slohové postupy a jejich modifikace |
| 2. Slohové postupy a jejich modifikace |
| 3. Subjektivní a objektivní stylotvorné faktory |
| 3. Subjektivní a objektivní stylotvorné faktory |
| 4. Soustava funkčních stylů a jejich charakteristika: přínos primárních funkčních stylů pro praxi |
| 4. Soustava funkčních stylů a jejich charakteristika: přínos primárních funkčních stylů pro praxi |
| 5. Sekundární funkční styly: reklamní texty a slogany |
| 5. Sekundární funkční styly: reklamní texty a slogany |
| Odborné dovednosti |
|---|
| 1. Percepce stylu jako funkčně podmíněné jazykové varianty s možností řešení určitého komunikačního úkolu v dané komunikační situaci |
| 1. Percepce stylu jako funkčně podmíněné jazykové varianty s možností řešení určitého komunikačního úkolu v dané komunikační situaci |
| 2. Kompetentní aplikace stylově rozlišených variantních prostředků odpovídajících určené stylové oblasti |
| 2. Kompetentní aplikace stylově rozlišených variantních prostředků odpovídajících určené stylové oblasti |
| 3. Schopnost stanovit vliv stylotvorných faktorů na styl textu |
| 3. Schopnost stanovit vliv stylotvorných faktorů na styl textu |
| 4. Funkční rozvrstvení stylů českého jazyka a odpovídajících jazykových a výstavbových prostředků |
| 4. Funkční rozvrstvení stylů českého jazyka a odpovídajících jazykových a výstavbových prostředků |
| 5. Tvorba komunikačně sdělného projevu, slohově vytříbeného a kultivovaného v kontinuitě s rozšiřováním aktivní slovní zásoby |
| 5. Tvorba komunikačně sdělného projevu, slohově vytříbeného a kultivovaného v kontinuitě s rozšiřováním aktivní slovní zásoby |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
| Kombinovaná zkouška (písemná část + ústní část) |
|
Doporučená literatura
|
|