|
Vyučující
|
-
Zábojová Romana, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- úvod do týmové práce - význam, fáze vývoje, týmové role, výběr jednotlivců do týmu; - hodnocení, motivace sebe a jednotlivých členů týmu; - komunikace v týmu- verbální / neverbální, naslouchání, řešení problémů, konflikty, argumentace a vyjednávání; - komunikační typy, styly vedení lidí, rozhodovací metody; - klíčové kompetence členů týmu; - leadership, delegování, time management; - kritika, typy kritiky a zpětná vazba.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 64 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| principů týmové práce a jejich fází |
| principů týmové práce a jejich fází |
| specifik týmových rolí |
| specifik týmových rolí |
| principů hodnocení a motivace v týmů |
| principů hodnocení a motivace v týmů |
| způsobů komunikace v týmu |
| způsobů komunikace v týmu |
| klíčových kompetencí členů týmu |
| klíčových kompetencí členů týmu |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlí základní principy týmové práce |
| vysvětlí základní principy týmové práce |
| navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
| navrhnout rozdělení úkolů dle týmových rolí |
| zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
| zvolit vhodné formy komunikace v rámci týmu |
| schopnost řešit týmové konflikty |
| schopnost řešit týmové konflikty |
| prezentovat práci týmu |
| prezentovat práci týmu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza výkonů studenta |
| Analýza výkonů studenta |
|
Doporučená literatura
|
-
Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-70-5.
-
BĚLOHLÁVEK, F. Jak vést svůj tým. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-1975-7.
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
-
Horváthová, Petra. Týmy a týmová spolupráce. Vyd. 1. Praha : ASPI, 2008. ISBN 978-80-7357-390-4.
-
Kubátová, Sláva. Tajemství spolupráce v týmech. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-7261-259-8.
-
Ludwig, Petr. Konec prokrastinace : jak přestat odkládat a začít žít naplno. V Brně : Jan Melvil, 2013. ISBN 978-80-87270-51-6.
-
Navarro, Joe. Tajemství řeči těla : gesta, která prozradí více než slova. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2477-0.
-
Plamínek, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem : praktický atlas managementu. Praha : Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0629-5.
-
Whitmore, John. Koučování : rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha : Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261-209-3.
|