|
Vyučující
|
-
Šramová Blandína, doc. PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
- předmět psychologie; - historie psychologie, přístupy; - psychické procesy a stavy; - vnímání; - pociťování; - pozornost; - představivost; - paměť; - učení; - myšlení; - řeč, inteligence; - emoce; - motivace.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Analýzy, syntézy, dedukce, indukce, analogie, konvergence, abstrakce, komparace, kreativity, cílevědomosti. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Kriticky myslet a aplikovat informace do marketingových komunikací. |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
| znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: percepci, pozornost, představivost |
| znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
| znalost kognitivních procesů s důrazem na aplikaci v marketingové komunikaci: učení, myšlení, paměť |
| znalost fungování emocí |
| znalost fungování emocí |
| znalost fungování motivace |
| znalost fungování motivace |
| přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
| přehled teoretických přístupů k jednotlivým psychickým procesům |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| vysvětlit fungování pozornosti, percepci a představivosti při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| definovat fungování učení a myšlení při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
| diskutovat o fungování paměti při tvorbě komunikačních poselství |
| definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| definovat fungování emocí při tvorbě a analýze komunikačních poselství |
| analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
| analyzovat fungování motivace (hodnoty, potřeby, zájmy) při tvorbě komunikačních poselství |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Collin, Catherine. Kniha psychologie. Praha: Knižní klub, 2014. ISBN 978-80-242-4316-0.
-
Hradiská E., Letovancová E. Psychológia v marketingovej komunikácii. Bratislava : Univerzita Komenského, 2005. ISBN 80-223-1952-X.
-
Hradiská, E. Psychológia a reklama. Bratislava: Elita, 1998.
-
Hull, Grahame. Moderní psychologie: hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 8071786411.
-
Pelsmacker, Patrick de; Joeri van den Bergh a Maggie Geuens. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2013. ISBN 80-247-0254-1.
-
Říčan, Pavel. Psychologie : Příručka pro studenty. Vyd. 2. dopl. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-406-9.
|