|
Vyučující
|
-
Káčerková Eliška, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1.-2. základní souvislosti reklamy, propagace a marketingové komunikace, vznik reklamy; 3. charakteristika reklamy ve vztahu ke středověkému vývoji lidské společnosti; 4. historie reklamy v USA; 5. vývoj dalších forem marketingové komunikace; 6. počátky novinové inzerce; 9.-10. vliv technologických vynálezů na podobu reklamy, osobnosti oboru reklamy; 11. počátky reklamního oboru na českém území; 12. fenomén Baťa a jeho odraz v reklamě; 13. vývoj reklamy u nás od druhé světové války do současnosti.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Analýza prezentace
- Příprava na zkoušku
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady. |
| Pro absolvování předmětu nejsou specifikovány žádné předpoklady. |
| Výsledky učení |
|---|
| Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa. |
| Studenti získají poznatky o historických souvislostech, které jim dají nadhled, potřebný nejen při analýze kampaní konkurence, ale i při tvorbě vlastních aktivit. Inspirativně při tvorbě propagačních prostředků by mělo působit i poznání prací osobností reklamního světa. |
| Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice. |
| Student je schopen popsat počátky vývoje marketingových komunikací v antice. |
| Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V. |
| Student dokáže definovat jednotlivé části modelu 4V. |
| Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK. |
| Student zná historické souvislosti základních nástrojů MK. |
| Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy. |
| Student dokáže vyjmenovat vybrané osobnosti historie reklamy. |
| Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek. |
| Student je schopen popsat historický vývoj vybraných světových značek. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK. |
| Student se umí orientovat v základních technologických vynálezech, které znamenaly stěžejní milníky v historii MK. |
| Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací. |
| Student je schopen kriticky uvažovat o moderních formách marketingových komunikací. |
| Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy. |
| Student dokáže využít znalostí historického vývoje značek pro kritické porovnání se současnými trendy. |
| Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období. |
| Student dokáže zařadit jednotlivé formáty MK do relevantního historického období. |
| Student dokáže rozpoznat využití motivů z věhlasných reklamních kampaních v současných reklamních komunikátech. |
| Student dokáže rozpoznat využití motivů z věhlasných reklamních kampaních v současných reklamních komunikátech. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Analýza edukačního materiálu |
| Analýza edukačního materiálu |
|
Doporučená literatura
|
-
Hlouchová, K. Proměny československé reklamy 1918-1989. Brno: Václav Klemm, 2015. ISBN 978-80-87713-12-9.
-
Horňák, P. Kreativita reklamy. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-.
-
Horňák, P. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Zlín, 2010. ISBN 978-80-904273-3-4.
-
KOTYZOVÁ, Pavla a Lenka HARANTOVÁ. Propagace firmy Baťa do roku 1939. Zlín: VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-70-5.
-
PAVLŮ, Dušan. Reklub 1927-1949: kapitoly z dějin československé reklamy. Praha: Professional Publishing, 2017. ISBN 978-80-88260-00-4.
-
Veksner, Simon. 100 ideas that changed advertising. London: Laurence King Publishing, 2015. ISBN 978-1-78067-556-5.
|