|
Vyučující
|
-
Benyahya Petra, Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Zvládání trémy Příprava prezentace Jak prezentaci začít Jak udělat prezentaci zajímavou, čím upoutat pozornost, tipy úspěšných řečníků Storytelling při prezentování Jak prezentaci ukončit Audio-vizuální podpora, pomůcky, práce s mikrofony Vedení diskuse, zvládání otázek Neverbální komunikace při prezentování - postoj, oční kontakt Neverbální komunikace při prezentování - gesta Práce s hlasem, hlasová hygiena Analýza prezentace, kritická místa Prezentování on-line
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Analýza prezentace
- Semestrální práce
- 16 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 3 hodiny za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Jmenovat tipy úspěšných řečníků k prezentování, které zaujmou pozornost publika. |
| Jmenovat tipy úspěšných řečníků k prezentování, které zaujmou pozornost publika. |
| Vyjmenovat doporučení k úspěšnému zvládnutí trémy při prezentování. |
| Vyjmenovat doporučení k úspěšnému zvládnutí trémy při prezentování. |
| Vyjmenovat, co hlasu prospívá a co hlasu škodí. |
| Vyjmenovat, co hlasu prospívá a co hlasu škodí. |
| Charakterizovat zásady tvorby vizuální podpory prezentace (např. v PowerPointu). |
| Charakterizovat zásady tvorby vizuální podpory prezentace (např. v PowerPointu). |
| Objasnit práci s různými typy mikrofonů a principy práce s hlasem během prezentování. |
| Objasnit práci s různými typy mikrofonů a principy práce s hlasem během prezentování. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Úspěšně zvládnout trému při prezentování. |
| Úspěšně zvládnout trému při prezentování. |
| Připravit a předvést profesionální prezentaci. |
| Připravit a předvést profesionální prezentaci. |
| Použít zdravě sebevědomý postoj a vhodnou neverbální komunikaci při prezentování. |
| Použít zdravě sebevědomý postoj a vhodnou neverbální komunikaci při prezentování. |
| Vhodně použít audio-vizuální pomůcky při prezentování. |
| Vhodně použít audio-vizuální pomůcky při prezentování. |
| Najít chyby v prezentování. |
| Najít chyby v prezentování. |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Analýza prezentace |
| Analýza prezentace |
| Sebereflexe |
| Sebereflexe |
| Praktické procvičování |
| Praktické procvičování |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Analýza prezentace studenta |
| Analýza prezentace studenta |
| Didaktický test |
| Didaktický test |
| Známkou |
| Známkou |
|
Doporučená literatura
|
-
DAŇKOVÁ, Michaela. Prokoukněte komunikační styly druhých. Praha: Grada, 2018., 2018. ISBN 978-80-271-0635-6.
-
DUARTE, Nancy. DataStory: Explain Data and Inspire Action Through Story. 2019. ISBN 1940858984.
-
GALLO, Carmine. Mluv jako TED. 2019. ISBN 978-80-265-0888-5.
-
Halvorson, Heidi. Nikdo vám nerozumí a co s tím dělat. Praha: Naše vojsko, 2017. ISBN 9788020616647.
-
HRKAL, Marek. Odprezentuj: Průvodce přípravou prezentace. 2018. ISBN 978-80-265-0810-6.
-
TRAVERS, Susan. Zmlkni!. 2022. ISBN 978-80-251-5072-6.
|