Předmět: International Marketing

» Seznam fakult » FMK » KUMK
Název předmětu International Marketing
Kód předmětu KUMK/CCUMA
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina, Angličtina, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
Obsah předmětu
1. Úvod do mezinárodního marketingu, charakteristika mezinárodního prostředí. 2. Formy vstupu společností na mezinárodní trhy. 3. Segmentace a výběr mezinárodních trhů. 4. Positioning. 5. Mezinárodní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému. 6. Chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje. 7. Zákaznický bojkot. 8. Mezinárodní výrobková politika, adaptace verzus standardizace. 9. Branding v mezinárodním kontextu. 10. Mezinárodní cenová politika. 11. Mezinárodní distribuční politika. 12. Mezinárodní komunikační politika. 13. Interkulturní marketing.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 25 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 25 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 24 hodin za semestr
Výsledky učení
Odborné znalosti
Mezinárodní marketingové prostředí
Mezinárodní marketingové prostředí
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Strategie vstupu na mezinárodní trhy
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu
Mezinárodní značková politika
Mezinárodní značková politika
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami
Odborné dovednosti
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednášení
Přednášení
Odborné dovednosti
Přednášení
Přednášení
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Písemná zkouška
Písemná zkouška
Analýza seminární práce
Analýza seminární práce
Doporučená literatura
  • Cateora Philip R. etc. International marketing. McGraw Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-784216-1.
  • CATEORA, Philip R.; MONEY, R. Bruce; GILLY, Mary C. a GRAHAM, John L. International marketing. Eighteenth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-54787-0.
  • CZINKOTA, Michael R. &Ilkka A. RONKAINEN. International marketing. 2013. ISBN 978-1-133-62751-7.
  • GREEN, Mark a KEEGAN, Warren J. Global Marketing. Tenth Edition. Pearson Education Limited, 2020. ISBN 978-1-292-30402-1.
  • KIMURA, Tatsuya. Internal marketing: another approach to marketing for growth. Routledge frontiers of business management. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781317224563.
  • KRÁL, Petr, Hana MACHKOVÁ, Markéta LHOTÁKOVÁ a Gina COOK. International marketing: theory, practices and new trends. 2016. ISBN 9788024521527.
  • MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising: Understanding cultural paradoxes. 6th Edition. SAGE Publications Ltd., 2021. ISBN 1529732506.
  • VESCOVI, Tiziano, ed. Cross-cultural marketing- European perspectives. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2022. ISBN 978-1-80088-976-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr