|
Vyučující
|
-
Weberová Dagmar, doc. PhDr. Ph.D., MBA.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do mezinárodního marketingu, charakteristika mezinárodního prostředí. 2. Formy vstupu společností na mezinárodní trhy. 3. Segmentace a výběr mezinárodních trhů. 4. Positioning. 5. Mezinárodní marketingový výzkum a význam marketingového informačního systému. 6. Chování spotřebitelů, jejich hodnoty a postoje. 7. Zákaznický bojkot. 8. Mezinárodní výrobková politika, adaptace verzus standardizace. 9. Branding v mezinárodním kontextu. 10. Mezinárodní cenová politika. 11. Mezinárodní distribuční politika. 12. Mezinárodní komunikační politika. 13. Interkulturní marketing.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Předpoklady nejsou stanoveny. |
| Výsledky učení |
|---|
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Mezinárodní marketingové prostředí |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Strategie vstupu na mezinárodní trhy |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Význam prvků marketingového mixu v mezinárodním marketingu |
| Mezinárodní značková politika |
| Mezinárodní značková politika |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Podobnosti a rozdíly v chování spotřebitelů napříč kulturami |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Podat přehled o nástrojích mezinárodního marketingu a jejich využití v globálním prostředí |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Uvědomit si kulturní rozdíly a uplatňovat je za účelem zlepšení výkonnosti firmy |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Vysvětlit proces standardizace versus adaptace napříč kulturami |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Identifikovat spotřebitelské trendy v náročném globálním prostředí |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Zvýšit schopnost aplikovat získané znalosti z klíčových mezinárodních marketingových problémů v rozhodovacím procesu |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Přednášení |
| Přednášení |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Písemná zkouška |
| Písemná zkouška |
| Analýza seminární práce |
| Analýza seminární práce |
|
Doporučená literatura
|
-
Cateora Philip R. etc. International marketing. McGraw Hill Education, 2015. ISBN 978-0-07-784216-1.
-
CATEORA, Philip R.; MONEY, R. Bruce; GILLY, Mary C. a GRAHAM, John L. International marketing. Eighteenth edition. New York, NY: McGraw-Hill Education, 2020. ISBN 978-1-260-54787-0.
-
CZINKOTA, Michael R. &Ilkka A. RONKAINEN. International marketing. 2013. ISBN 978-1-133-62751-7.
-
GREEN, Mark a KEEGAN, Warren J. Global Marketing. Tenth Edition. Pearson Education Limited, 2020. ISBN 978-1-292-30402-1.
-
KIMURA, Tatsuya. Internal marketing: another approach to marketing for growth. Routledge frontiers of business management. Abingdon, Oxon: Routledge, 2017. ISBN 9781317224563.
-
KRÁL, Petr, Hana MACHKOVÁ, Markéta LHOTÁKOVÁ a Gina COOK. International marketing: theory, practices and new trends. 2016. ISBN 9788024521527.
-
MOOIJ, Marieke de. Global marketing and advertising: Understanding cultural paradoxes. 6th Edition. SAGE Publications Ltd., 2021. ISBN 1529732506.
-
VESCOVI, Tiziano, ed. Cross-cultural marketing- European perspectives. Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2022. ISBN 978-1-80088-976-7.
|